• Nena84

Hur långt efter förlossning bajsa ni??

Hejsan i fredags födde jag min underbara dotter =)
    Undrar när magen kommer i gång har inte varit bajsnödig/bajsat än är det onormalt?? Bävar för de me då det blev sugklocka o de fick klippa mig så ja e ganska öm där nere {#lang_emotions_surprised}

• Svar på tråden Hur långt efter förlossning bajsa ni??
  • Mattilda

födde med min dotter i fredags och har bajsat 2 ggr sen dess..första gången på lördagen och sen nu i morse..gjorde inte så ont iom jag var ganska lös men mer rädslan att spricka upp nått som tar överhand.

• Mimmi P

Dagen efter, men det var nervöst, sen började magen krångla lite och jag blev förstppad vilket inte var kul med tanke på ömheten.

Jag skulle nog ta ett lavemang om jag vore du, inte bra att dra ut på det, även om du inte är bajsnödig så borde du ju ha en del som behöver komma ut så att säga, fast jag vet ju inte hur ofta du bajsar normalt sett.

Jag kan tipsa om att pressa tex en binda mot mellangården, jag tyckte det kändes bättre då.

• Neko

Jo ta ngn typ av laxerande, då märker du ju om du behöver eller inte =)

• angelika sjödin

Med min andra så tog det iallafall 3dar. Inget på bb men direkt då jag kom hem. Nu med 3:an så bajsade jag dagen efter.

Patrik 4mars -06, Theresia 27aug -07 & Andreas 24nov -08, skulle aldrig byta bort mitt liv
  • Joje

Det tog säkert 4-5 dagar innan jag bajsade (hade tömt mig rätt rejält innan förlossningarna satt igång).. var också lite nervös. Men det gick bra, sprack pyttelite med första, men var ganska öm då han satt fast ett bra tag, och ingenting med andra.

Drick mycket vatten, så att du inte blir FÖR hård!!

♥ Mamma till ♂ 17 april 2007 & ♀ 12 juli 2008 ♥
  • Alfy85

Jag fick laxerings så efter 4-5dar kom det

• Mina småtroll

Köp lactulos på apoteket! Det tog jag varje dag i ca 3 veckor efter förlossningen. Det gör att man inte blir hård i magen.

Håll med toapapper mot stygnen när du krystar, det känns bättre.

• Nena84

ha ha lustigt strax efter ja skrivit här så kunde ja gå på toa, kändes konstigt men gick bra. va rädd de skulle göra super ont.. tack för alla svar..

• surfbrud

Samma dag som dottern föddes. Passade på på bb där de hade en bra liten handdusch vid toaletten =) gick jättebra, kändes som vanligt.

• sidentrassel

två dagar efter om jag inte minns fel. Nervöst men fungerade jättebra :)

• första pyret

jag bajade inte på tre eller fyra dagar efter min förlossnig, åt iofs inte så mycket heller... fick tillslut be om laxermedel, jag var stenhård i magen och var det flera veckor. lactulos tror jag att medlet hette, finns på apoteket. ingen splash effekt mer lite lenande.

• Surkatt

Födde på en tisdag, pooade på lördagen efter. Inga som helst problem trots att jag var sydd och ihoptråcklad överallt. Sprack dock inte i mellangården, bara framåt och inåt liksom.

Var rätt nervös för det, men det gick asbra! Nema problema! Sen att det gjorde ont att sitta på toalettstolen och att sitta öht är ju en annan sak...

• Yollis

jag bajsade efter ett dygn nemas problemas

♥ Tuva 2006 ♥ BF 14/11 - 09 ♥
  • Lussekatten87

Jag tror det var ca 1 dygn efteråt,gjorde inte ont alls.

• Enigmia

Jag har bajsat på BB båda gångerna så det har nog varit dagen efter tror jag. Har aldrig gått sönder nåt speciellt så det har inte varit något problem.

• HemligaMamman

De tog nog säkert tre dagar. Åt plommon och drack vatten som en tok för att det inte skulle göra så ont!!

• LillaFlingan

bajsade också dygnet efter någonting.. det skumma var väl mer och är fortfarande att det känns som bedövat där bak.. ;) så det gör inte ont, har varit lös i magen sen förlossningen till min stora glädje.. någon gång mer hård men det har inte gjort ont ändå :)

• annavanste1

Med barn nr1 så tog det 1v. sen tog jag laxerings.
    med barn nr2 dagen efter förlossningen.

Svar på tråden Hur långt efter förlossning bajsa ni??