• kalmar brud

Åka kryssning med barn

Vi har tänkt åka en kryssning stockholm-helsingors. En kryssning som man har 2 nätter ombord och en dag i helsingfors.
    Vi ska ha med oss våra barn som är 1 år och 3 år.

Är det någon mer som har åkt den kryssningen med så små barn?

Vad har ni tagit för hytt? Har ni fått plats med en resesäng?

Hur har ni gjort när ni bokat buffee?
    Ska man behöva boka till den som är 1 år? Känns som att hon inte kommer äta för den summan pengarna.

• Svar på tråden Åka kryssning med barn
  • 6 Små Älsklingar

Vi har åkt med viking med barnen flera gånger och det har varit jätteskoj.

Har för mig att barn under 6 år äter gratis i buffén, kolla deras hemsida.

Reseseäng får ni låna en som får plats i hytten.

Försök åka en söndag eller mitt i veckan, precis innan löning för att på så sätt komma undan det mesta fylleriet.

Trevlig resa

• kalmar brud
    6 Små Älsklingar skrev 2009-04-14 08:04:16 följande:
    Vi har åkt med viking med barnen flera gånger och det har varit jätteskoj. Har för mig att barn under 6 år äter gratis i buffén, kolla deras hemsida. Reseseäng får ni låna en som får plats i hytten. Försök åka en söndag eller mitt i veckan, precis innan löning för att på så sätt komma undan det mesta fylleriet. Trevlig resa
    Brukar ni boka på internet eller ringer ni till dom för att kunna boka in resesäng och sånt på engång???
  • kalmar brud
    6 Små Älsklingar skrev 2009-04-14 08:04:16 följande:
    Vi har åkt med viking med barnen flera gånger och det har varit jätteskoj. Har för mig att barn under 6 år äter gratis i buffén, kolla deras hemsida. Reseseäng får ni låna en som får plats i hytten. Försök åka en söndag eller mitt i veckan, precis innan löning för att på så sätt komma undan det mesta fylleriet. Trevlig resa
    Såg nu på deras sida att dom äter frukost och buffe gratis.
  • 6 Små Älsklingar

Man säger till om resesängen när man gått ombord, sen kommer dom med den till hytten.

Vi har alltid bokat kryssningen på deras hemsida.

• kalmar brud
    6 Små Älsklingar skrev 2009-04-14 12:03:40 följande:
    Man säger till om resesängen när man gått ombord, sen kommer dom med den till hytten. Vi har alltid bokat kryssningen på deras hemsida.
    Vet du hur man gör om man har ett presentkort som man vill betala med?
  • Thalis

Åh vilken bra tråd!!
    Vi planera att åka en sådan kryssning med våra barn.

Diskutera aldrig med idioter,de drar ner dig till deras nivå och vinner tackvare erfarenhet.
  • kalmar brud
    Thalis skrev 2009-04-14 14:19:52 följande:
    Åh vilken bra tråd!! Vi planera att åka en sådan kryssning med våra barn.
    Vi har varit iväg på en sån kryssning men då hade vi bara 1 barn, nu har vi två och frpågan är vilken hytt man ska ta.
    Vi måste ju få plats med en resesäng åt den minsta.

Sen vill man ju inte lägga ut för mycket pengar heller eftersom man bara sover i hytten.
  • Thalis
    kalmar brud skrev 2009-04-14 14:25:44 följande:
    Vi har varit iväg på en sån kryssning men då hade vi bara 1 barn, nu har vi två och frpågan är vilken hytt man ska ta. Vi måste ju få plats med en resesäng åt den minsta. Sen vill man ju inte lägga ut för mycket pengar heller eftersom man bara sover i hytten.
    Vi har också varit på en sådan kryssning men då var det bara vi två,innan barnen kom och hade A-hytt.
    Med vilka reser ni?
    Nu måste jag in och kolla på silja line. Du har rätt att man bara sover i hytten !!
    Diskutera aldrig med idioter,de drar ner dig till deras nivå och vinner tackvare erfarenhet.
  • kalmar brud
    Thalis skrev 2009-04-14 14:29:53 följande:
    Vi har också varit på en sådan kryssning men då var det bara vi två,innan barnen kom och hade A-hytt. Med vilka reser ni? Nu måste jag in och kolla på silja line. Du har rätt att man bara sover i hytten !!
    www.tallinksilja.se

Där brukar jag boka och vara inne och kolla. Just nu så har dom lite fina erbjudande till sista april.
  • Thalis
    kalmar brud skrev 2009-04-14 14:39:46 följande:
    www.tallinksilja.se Där brukar jag boka och vara inne och kolla. Just nu så har dom lite fina erbjudande till sista april.
    Åh tack!!
    Ska in och kolla .
  • 6 Små Älsklingar

Vi har rest i vanlig hytt och resesängen får plats emellan, dom är rätt små dom har på båten.

Sen har vi även bott i en B4L på Gabriella, den har inget fönster men är rymlig för barnen att röra sig i.

silja har vi aldrig åkt med barnen men dom båtarna ska ju vara finare än viking, om ni åker med silja kan ni väl berätta efter hur det var och kanske visa lite bilder från leklandet?

• kalmar brud

Är det någon som kanske vet hur man gör när man har presentkort som man vill betala sin bokning med???

• nettan75

Det finns ngnstans där man fyller i presentkortsnumret har jag för mig..

• kalmar brud
    nettan75 skrev 2009-04-15 08:34:58 följande:
    Det finns ngnstans där man fyller i presentkortsnumret har jag för mig..
    Ja jag gjorde en bokning för att komma till betalning och där fanns en som man fyllde i ett serienummer. har ett presentkort på tradera som jag ska bjuda in.
    250 kr ligger det på och är värt 2750 kr.

För oss fyra blir det 2700 kr. {#lang_emotions_smile}
  • Veronika07

Håller med om att B4L på Gabriella är kanon. Vi har alltid åkt i en B2L innan vi fick barn, det är de ända hytterna med dubbelsäng om du inte vill betala multum. Men kom ihåg att de endast finns på Gabriella.

• Moder07

måste instick med en fråga...

vart har ni barnvagnen? man lä ju behöva den ombord, så i lastutrymmet är ju helt värdelöst?

Stolt mamma till Robin & Anton
  • Cizzie

Vi har en paraplyvagn med ligglägge när vi har åkt på dessa båtar. Perfekt att fälla ihop i hytten och ställa bakom dörren. Samt för barnet att sova i när man inte vill gå till hytten på kvällen. Vi har också haft med oss hörselkåper då kan vi vara i dansalongen och diskot litegranna. Åtminstonde för att kunna ta en drink och sitta och mysa.

Vi har inte åkt till Helsingfors men till Åland ett flertag gånger med både birka och vikingline.

Svar på tråden Åka kryssning med barn