Istället för välling på kvällen?
Ni som innan gav era barn välling på kvällen innan de gick och la sig, vad ger ni nu? När slutade ni med välling? Har svårt att se att dottern bara skulle "ge upp" välingen om man inte ersatte det med något annat!
Ni som innan gav era barn välling på kvällen innan de gick och la sig, vad ger ni nu? När slutade ni med välling? Har svårt att se att dottern bara skulle "ge upp" välingen om man inte ersatte det med något annat!
han äter mer kvällsmat och sedan nån frult eller fil
efter maten om han blir mer hungrig.
vi äter ganska tidigt runt 17.00
Min son gav bara upp vällingen, det var jättekonstigt. Plötsligt en dag var det 'blä' och sedan har han aldrig ätit det mer =S Han brukar äta gröt på kvällen eller yoghurt + smörgås.
Vår yngsta slutade med välling för att det gav väldigt hoppiga blodsockervärden nattetid (han är diabetiker).
Han äter (än) fil och smörgås innan han går och lägger sig.
Vi äter också vid 17 snåret, så det just det som jag kan tänka mig kan bli ett problem = att hon inte kommer att vara tillräckligt mätt när hon lägger sig för att stå sig till morgonen.
Tänkte börja med att ta bort vällingen på morgonen eftersom det ändå är frukost direkt då. Tänkte fasa ut den.
När slutade ni/dom? Min dotter är ca 2 år nu och vällingen är LIVET
sonen är 1 år och vi slutade med hans välling i samband med förkylning=) gick hur bra som helst. nu äter han middag vid 17 tiden och sen gröt och mjölk vid 19.00 sen sova 19.30=)
har gått bra sen dag 1 men då e han lätt att vänja av saker och ting=)
Min son drack inte välling, men åt gröt. Det vill han inte ha längre, slutade när han var 13-14 månader. Han är sällan hungrig på kvällen, han äter mycket till middag vid ca 17. Men ibland vill han ha en smörgås och mjölk, eller en frukt.
Min son är snart 2,5 och dricker en flaska med varm mjölk istället! Funkar hur bra som helst!
Mina barn slutade med välling när de var runt 7-8 månader och började äta ordentligt med kvällsmat. Vi äter rätt sent (17.45), sen går de och lägger sig vid 19. Barnen är 1 och 3 år gamla nu.
Vi ersatte alltså inte vällingen med något utan det gav sig av själv när de började äta ordentligt.
Varför vill du sluta ? Vår tjej 2.5 år dricker välling varje kväll och sover sen gott, har inte funderat på att sluta med det....
Sonen är lite drygt två år och han får välling vissa kvällar. Det beror helt enkelt på hur dags vi äter middag/kvällsmat. Har det gått några timmar sedan sista måltiden så får han välling innan han ska gå och lägga sig. För hans del verkar det inte spela någon roll. Han somnar lika bra vare sig han har duckit välling eller inte. Det viktigaste är att han är mätt och belåten.
Vår son har bara druckit välling lite då och då, ibland på morgnen men sällan till kvällen. Han äter alltid ordentligt med middag vid kl 17-30 - 18, sen inget mer. Ibland ett glas mjölk på kvällen, det kanske kan vara något för det mättar ju lite? Eller en smörgås?