• Moan83

Inget resultat av provera!

Jag har ätit provera i 3 månader nu, med olika resultat...

Månad 1 - en normal mens på 3 dagar efter 8 dagar
    Månad 2 - blödning under intag av provera, 3 blödningar i 3 dagar lika stor som en 5 krona (biverkning?)
    Månad 3 - Åt den sista tabletten för 10 dagar sedan, inget har hänt

Jag undrar om någon är i samma sits eller har varit och vad som händer härnäst.
    Jag ska få äta pergotime så fort mensen är normal.
    Kliniken som jag brukar prata med har givetvis stängt, men jag hoppas på svar från någon av er!

Tack på förhand!

• Svar på tråden Inget resultat av provera!
  • mmiaa

Du är inte gravid då? En del som äter provera får ingen blödning och då har det senare visat sig att de varit gravida...

• akokolan

jag har samma problem med provera. ska ringa imorn för jag vill ha primolut nor igen. det enda som funkar normalt och som jag fick riktig mens av. fattar inte varför dom börja skriva ut provera till mej. blir ju förvirrad eftersom man ska käfa pergo.

• Moan83

Tyvärr är jag inte gravid, fick tag på min doktor och ska avvakta tills på måndag. Om jag inte har fått mens då så ska han luska ut något...

Jag är bara så nyfiken på vad.....???

Vad händer nu liksom?

• inga76

Hej TS! Jag är lite i samma sits - har ätit min andra proverakur nu, tog sista tabletten för tre dagar sedan, och ingen mens i sikte. Förra gången började jag småblöda efter åtta dagar med provera, så man undrar ju... Hade din läkare något att säga om varför detta händer? Du får gärna berätta hur det går för dig sedan.

• georgie

Hej!
    Jag äter också provera för att förhoppningsvis få en mer regelbunden menscykel. Ska äta tre månader, dag 16-25 i cyklen. Första månaden fick jag mens 7 dagar efter första tabletten. Andra månaden började jag blöda redan på tablettdag 8 ?!(ringde då gyn och de sa att jag inte skulle äta klart utan börja räkna den dagen som dag 1 i nästa månad) och där är jag nu. Väntar nu spännt på hur det ska bli denna månad?!

Undrar också vad som egentligen händer och varför kroppen reagerar så olika?!

• georgie

glömde säga att första månaden hade jag jordens mensvärk men andra månaden ingen värk alls....

• inga76

Jag började småblöda i natt. Dag 13 efter pillerstart blev alltså cykeldag 1 den här månaden. Bättre sent än aldrig.

Tänker att det kanske har att göra med att kroppens egna hormoner bidrar mer eller mindre olika månader, för oss som har oregelbundna cykler?

• georgie
    inga76 skrev 2009-04-19 11:24:59 följande:
    Jag började småblöda i natt. Dag 13 efter pillerstart blev alltså cykeldag 1 den här månaden. Bättre sent än aldrig.Tänker att det kanske har att göra med att kroppens egna hormoner bidrar mer eller mindre olika månader, för oss som har oregelbundna cykler?
    men det är väl bra? min läkare sa till mig att man brukar vanligtvis få en blödning 2-3- dagar efter sista tabletten, så det verkar ju stämma i ditt fall! den här gången iallafall...

förra gången, åt du de sista två tabletterna trots att du började blöda på dag 8 eller hur gjorde du då?
  • inga76

Ja, det är väl bra. Antar att det är alla hormoner som gör att jag är lite låg och inte så entusiastisk.

Förra gången åt jag klart kartan, men det kanske var fel?

• Moan83

Min doktor är sjuk så jag kan inte få några svar denna vecka =(
    Trist att vänta men det är inte så mycket att göra åt...

Har haft jordens mensvärk men mensen lyser med sin frånvaro!

Pratade med sköterskan på kliniken och hon berättade om några alternativ, däremot kan hon inte säga åt mig göra något innan hon har bekräftat med doktorn då.
    Hon sa att det kan bli så att jag tar Pergotime utan mens eller att jag får börja med p - piller igen! Eller högre dos av provera!
    När jag åt p - piller så kom blödningen som på beställning var 4:de vecka!

Jag lovar att berätta sen hur det blev =)

Att få blödning under proveran är en biverkning, fast det kunde lika gärna vara mens! Jättesvårt att veta, om inte blödningen kommer efter provera stopp så var det kanske mens osv...

• Moan83

Äntligen ett vettigt svar!

Ska äta provera i 12 dagar fr o m den 3:de maj, vänta 4 ( strunta i att vänta på någon blödning) dagar och börja med pergotime i 5 dagar! Sedan återbesök hos kliniken för att se om det hänt något med äggen!

Jag hoppas, jag vill, jag önskar att det kan fungera!

• Moan83
    inga76 skrev 2009-04-19 13:34:00 följande:
    Ja, det är väl bra. Antar att det är alla hormoner som gör att jag är lite låg och inte så entusiastisk. Förra gången åt jag klart kartan, men det kanske var fel?
    Jag åt klart kartan ändå, blödningen var liten och en biverkning sa de på kliniken!
Svar på tråden Inget resultat av provera!