• My Lonely Heart

    Ska man skriva om praktik på CVn? undre arbertserfanrenhet?

    Hej,

    Ska man skriva om praktik på CVn? under arbetserfarenhet?
    Som egen rubrik? eller under eller nämna om dessa i personliga brevet?

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-14 10:09
    Ska praktiken vara under egen rubrik? Praktik? eller arbetslivserfarenhet?

    Om jag studerade feb 2007-maj 2008, hur ska jag då skriva? ska det stå VT 2007-VT2008? då verkar det som att jag bara studerat 1 år. Ska jag istället skriva vt 2007-ht2008??

  • Svar på tråden Ska man skriva om praktik på CVn? undre arbertserfanrenhet?
  • ronja123

    Absolut! Särskilt om det har betydelse för jobbet du söker eller att du inte har så mycket erfarenhet av arbetslivet.

  • Indigofera

    Jag hade lagt det i CV delen under arbetserfarenhet. Ingen egen "praktik"-rubrik
    Under arbetserfarenhet kan du ju skriva "praktik på XX mellan xx-xx"
    Det är ju erfarenhet av arbetet du har.

    Det där med vårtermin/hösttermin hade jag nog tagit det första alternativet, MEN skrivit i parantes antalet månader efteråt.

  • Kristin24

    Du lägger Praktik under rubrik övrigt, där kan du även skriva datakunskaper och lite personligt om dig.


    Go och glad Kexchoklad
  • My Lonely Heart

    datakunskaper har jag bara listat såhär:
    Textbehandling A-C
    ECDL datakörkort
    Datakunskap för inköpare
    Qlikview
    Deta 3000
    Megadisc
    Visma SPCS
    Cash IT

    Annars får jag inte plats med allt på en A4 sida. Det är väl ok? Eller ska jag göra en liten kommentar efter varje som i språkkunskap? Tex Svenska - Modersmål??

  • mian7373

    Praktiken ska stå med i ditt CV och särskilt viktigt är det om praktiken är inom det området du söker jobb inom.

    Skriv då bara att det var praktik och sedan beskriver du vad du fick göra, vad det gav dig för erfarenheter mm.

    Detta ska ligga under rubruiken arbetslivserfarenhet eftersom det är just vad det är... :)

    Ang studierna så är det inget fel att skriva ut mellan vilka datum du studerat. Det behöver ju inte vara läsårsindelat...

Svar på tråden Ska man skriva om praktik på CVn? undre arbertserfanrenhet?