• CHARLATAN

Hur får jag tag på Telia?!

GOSH! Blir så förbannad på Telia.
    Ska flytta till en lägenhet där vi vill ha Telias tv och bredband, och har väl förstått (efter att ha frågat andra, INTE Telia) att man måste ha hemtelefon för att kunna få bredband. Har nu en fråga om man kan ha enbart bredbandstelefoni eller om man måste ha "vanlig" telefoni, men det går inte att få tag på Telia.
    Deras e-post ligger nere, chatten man kan använda funkar bara om man har Telias bredband och ska man ringa måste man knappa in ett hemnummer från Telia som är kopplat till bredbandet.
    Det _går_ inte att få tag på dem. Hjälp! Har ni koll på nåt annat sätt, eller vet ni om det går att enbart ha bredbandstelefoni?

• Svar på tråden Hur får jag tag på Telia?!
  • Jesspa80

Är det likadant vid 90200? eller är det kanske där de vill ha ett telenummer? Verkar ju lite oseriöst dock...?

• mrsIce

90200 ska funka, även om du inte har ett hemtelefonnr... Om inte annat så kan du ju knappa in ditt mobilnr så går det fortare att komma fram (eller ett påhittat hemnr...)

• Pysselgalningen

Eller så går du till närmaste Teliabutik!

• Karisma

Ring telia, jag ringde dem nyss och fick prata med en tjej efter 4min.

• CHARLATAN

Ringer till 90200 och för att komma vidare måste man först tala in vad det gäller och sen knappa in nummret. Väljer man att fråga om telefoni ska man knappa in numret det gäller och väljer man bredband ska man knappa in numret som är kopplat till bredbandet. Vafan vi vill ju bara fråga om sakerna, vi har ju inte beställt nåt än. De har gjort sig helt okontaktbara om man inte har abonnemang.

• CHARLATAN
    Karisma skrev 2009-04-14 12:57:22 följande:
    Ring telia, jag ringde dem nyss och fick prata med en tjej efter 4min.
    Exakt vart ringde du och vad uppgav du i telefonen innan du kom fram?
  • mrsIce

Glömde säga; Du kan ha bredbandstelefoni, inget krav att du måste ha fast telefoni. Du kan även ha bara bredband från Telia men du får då betala en nätavgift för bredbandet. Sen kan det tillkomma vissa kostnader för inkoppling av bredbandet, men vad det kostar vågar jag inte svara på...

• mrsIce

Det är (oftast) samma personer som svarar på frågor om bredband och fasttelefoni så det spelar ingen större roll vad du väljer... Och skulle du hamna fel så kopplas du vidare

• CHARLATAN
    mrsIce skrev 2009-04-14 13:09:38 följande:
    Glömde säga; Du kan ha bredbandstelefoni, inget krav att du måste ha fast telefoni. Du kan även ha bara bredband från Telia men du får då betala en nätavgift för bredbandet. Sen kan det tillkomma vissa kostnader för inkoppling av bredbandet, men vad det kostar vågar jag inte svara på...
    Oh, vad bra isf. Så bredbandet (som måste ha en telefon för att fungera) fungerar även enbart med bredbandstelefoni (som måste ha ett bredband för att fungera)? Det var det jag ville ringa Telia och kolla, för det låter för krångligt i mina öron.
  • CHARLATAN
    mrsIce skrev 2009-04-14 13:39:59 följande:
    Japp, tror dessutom att Telia vill att folk ska ha bredbandstelefoni istället för "vanlig" telefon. Här kan du läsa lite mer om bredbandstelefoni om du är intresserad...!www.telia.se/privat/produkter_tjanster/fastte...
    Tack tack! Då löser sig nog allt krångel :D
  • c0ol

det är bara att knappa in valfritt nr, det har ingen större betydelse

Svar på tråden Hur får jag tag på Telia?!