• Lotta37

gul-grå flytningar??

hej,
    är i vecka 16 och har idag fått gul-grå flytningar!! Inte så mycket, men flera gånger. Jag är orolig för att det kan vara början till en blödning (dvs missfall)?? Någon som känner igen det här?

En annan fråga, jag har läst på den här sidan att man ska känna sparkar och rörelser nu - jag går snart in i vecka 17 och tycker inte att jag känner något konkret än.. Någon som vet hur det "ska" vara?

Orolig..

• Svar på tråden gul-grå flytningar??
  • Hexx

Flytningar får man i mängder när man är gravid... I alla möjliga färger och former.
    Vad gäller sparkar är det jätte olika. En del känner inga förrän i v 20-22. Andra känner redan i v 15. Det har att göra med en massa saker. Hur barnet ligger, hur livmodern ligger, om man är överviktig eller smal osv osv. Ingen fara mao!!!
    Kram och lycka till!

• Misstlur

Flytningar kan ju skifta i färg, om de inte luktar illa eller kliar ska det väl inte vara nån fara.
    Oftast känner man inte sparkar förrän v 20 eller senare. Sparkar innan det får man nog räkna som bonus .

• Missboss

Flytningen kan du känna dig lugn över. Såna har jag oxå.

Det är inte ovanligt att man inte känner något förrän i v 20-24 beroende på hur livmodern ligger, hur bebisen ligger osv. Det kommer för eller senare.

• Mamma 80

Flytningar som inte luktar är ofarliga. Luktar de konstigt eller blir väldigt starka i färgen kan man ha en infektion eller en bakteriell förändring i underlivet, något som enkelt kan behandlas med salva, antibiotika.

Jag har fortfarande inte känt bebisens sparkar, bara lite småfladder lite då o då, men antar att det kommer så småningom.

mamma80/.v18

• LiVM

Hej på dig!
    Jag har oxså flytningar så jag brukar andvända trosskyd,,och det kommer ganska mycket + att dom kan ändra färg en hel del,,,inge att oroa sig för men jag vet att det inte är så lätt :)

jag är iv17 och har känt småa rörelser om jag trycker lite lätt ovanför blygbenet,,,men jag lovar dig att du snart kommer att känna ditt barn sparka och det med råge :)
    Kram och lycka till nu med allt!

• Lotta37

tack för svaren! Jätteskönt att höra. Jag ska försöka att inte oroa mig..

Svar på tråden gul-grå flytningar??