• Tola

har ni grönt spänne på 4åringen cykelhjälm?

ska köpa en cykelhjälm till pojken på 4 och gick på intersport.Där fanns inga hjälmar med grönt spänne i den strl.. bara till dom små. Har ni grönt spänne till era 4åringar? och vart har ni köpt dessa och vad kostade dom?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-14 10:48
    just ja! glömde skriva att hjälmen han har nu är med grönt spänne. Det är en blå "drago" hjälm. Men han önskade sig redan förra sommaren en tuffare hjälm och nu när han fått en ny cykel ska han få en 2tuffare" hjälm.
    Har för mig att barnens hus har sånna hjälmar...även lite tuffare..?

mamma ska nämligen förbi barnens hus idag därför vill jag gärna ha svar..o kanske ngn bild på hur n sån hjälm ser ut:)

• Svar på tråden har ni grönt spänne på 4åringen cykelhjälm?
  • Miss Lau

Jag har visserligen ingen 4-åring men mina barn som är 7 och 8 år år har grönt spänne på sina hjälmar. Har köpt hjälmarna i en cykelbutik och de är av märket Met. Tror de kostade ca 400 kr fast det var något år sedan.

• Addy

Jag fick problem med min 4-åring som har stort huvud. Skulle köpa ny cykelhjälm på Sportex till honom men alla är lika trånga. Inte en suck att jag får in en mössa under. När jag frågade om han inte kunde ha en annan sorts hjälm sa han att barn ska ha dom med gröna spännen annars blir spännena farliga för dom. Förstod inte riktigt vad han menade så jag hoppas att den här tråden får fler svar
    (dom hade ganska många olika motiv om det var det du letade efter)

• Tola

ok.. här på intersport sa dom att det är mest för små barn.Medans jag tycker att det är runt 4 år dom brjar leka mer själv och då behöver grönt spänne. Lillan på 1 år har jag ju koll på hela tiden o på hennes hjälm är det grönt spänne.

(självklart har jag koll på sonen också men han kan ju springa in i skogen här själv)

• Stargirl

Sönerna är snart 6 och  snart 8 år.
    Våra lekhjälmar har gröna spännen (som man åker pulka i på vintern osv)
    Våra cykelhjälmar har inte gröna spännen (barnen får inte leka i dem, de ska bara användas då man cyklar)

Dottern på 2 år har en lekhjälm med ett gröntspänne och cykelhjälm med ett grönt spänne.

*~Två blåbär och ett lingon~*
  • Tola

leon har cyklar,hoppar av leker för att minuten senare cykla igen.

• mirre2

nu e visligen min tjej 5år (blev det 4.4) och hon har grönt spänne i sin hjälp vet ej va den kostade hon fick den när hon fyllde 4år

• mirre2
    mirre2 skrev 2009-04-14 11:15:27 följande:
    nu e visligen min tjej 5år (blev det 4.4) och hon har grönt spänne i sin hjälp vet ej va den kostade hon fick den när hon fyllde 4år
    hjälp= hjälm
  • norgesessan

Vi har grönt spänne, och en med svart...den svarte för att förhandlaren sa att de med gröns spänne inte dög för cyklande, eftersom den löstes upp för lätt...

Emil 03-Jonathan 05 och Isabelle 2/2.09
Svar på tråden har ni grönt spänne på 4åringen cykelhjälm?