• Fidelis ad urnam

Recept på diabetesvänligt kaffebröd (saftigt och gott) eftersökes.

Min pappa har nyligen blivit diabetiker och jag brukar då och då baka och ta med fikabröd hem till dem när jag åker dit.
    Nu vill jag ha recept på något gott kaffebröd som är diabetikervänligt, vill gärna att det ska vara saftigt och lite lyxigt ändå.

Så rota fram alla era goda recept och dela med er

Forgive your enemies, but never, never forget their names
  • Svar på tråden Recept på diabetesvänligt kaffebröd (saftigt och gott) eftersökes.
  • Hägerbo

antar att det betyder att det inte ska vara så mycket socker, det finns ju typ saketter fast i lösform man kan baka med annars är rimbo bullar bra innehåller bara 2tsk socker sen är det ju fyllning men den kan man ju göra socker lös,
    googla på rimbobullar sp hittar du recept
    lycka till

• Fåret Shaun

bullar av alla slag går att byta ut sockret.

Annars nu till sommaren kan man göra smördegs bakelse. Smördegs plattor delade på mitten till fyrkanter, pensla med ägg grädda i ugnen. Dela dem på mitten (skär av toppen), fyll med vispad grädde och bär
    Happ, vad ska man göra idag då?
  • Fåret Shaun

I kokboken kyrkkaffe finns det bra recept finns även andra kokböcker med diabetiker recept annars kan du söka på GI-recept. Sen kan diabetiker äta lite socker i samband med maten

• Fidelis ad urnam
    Fåret Shaun skrev 2009-04-14 11:04:21 följande:
    bullar av alla slag går att byta ut sockret. Annars nu till sommaren kan man göra smördegs bakelse. Smördegs plattor delade på mitten till fyrkanter, pensla med ägg grädda i ugnen. Dela dem på mitten (skär av toppen), fyll med vispad grädde och bär
    Det lät gott, enklelt och fräscht.
    Kanske är gott med vispad crème fraiche också ist för grädde
    Forgive your enemies, but never, never forget their names
  • Fåret Shaun
    Fidelis ad urnam skrev 2009-04-14 11:48:05 följande:
    Det lät gott, enklelt och fräscht. Kanske är gott med vispad crème fraiche också ist för grädde
    Kan bli lite surt med osötade bär
Svar på tråden Recept på diabetesvänligt kaffebröd (saftigt och gott) eftersökes.