• MariaOMarkus

Nån som testat denna dryck?

Hittade i gamla trådar en dryck som man kan dricka för att försöka få igång förlossningen.
    I denna ingick 1,5 l vatten,2 citroner,sirap lr honung,cayennepeppar och ingefära.. det står färsk ingefära men kan malen ingenfära funka oxå?

Våran Lilla baby boo - BF 29 april
  • Svar på tråden Nån som testat denna dryck?
  • Modin

De ska vara färsk. Men fy fan va vidrigt de är.. Jag kunde inte ens lukta på de utan att ja höll på spy.. JÄTTE starkt är de oxå.. Men prova gärna, men ja rekomenderar inte de.. :S

• MariaOMarkus

nej den låter ju inte alls god =/ men tänkte,kan ju alltid testa..

• EliLeoMa

Inget sånt där funkar! isf är det en lyckträff... Ledsen att behöva vara så negativ. Men detta påstående kommer från hon som hoppade studsmatta, lyfte en byrå sprang i trappor och åt en hel (!) ananas. 13dagar över tiden blev det ändå! Ta det lugnt och lita på att bebbe kommer ut när h*n är redo! Lycka till :D

• Modin
    MariaOMarkus skrev 2009-04-14 11:29:40 följande:
    nej den låter ju inte alls god =/ men tänkte,kan ju alltid testa..
    Sant, men då rekomenderar ja ju hellre hallonblads te.. De går att köpa på hälso kost butiker och sånt, de är iallafall drickbart :D
  • MariaOMarkus
    Modin skrev 2009-04-14 11:30:37 följande:
    Sant, men då rekomenderar ja ju hellre hallonblads te.. De går att köpa på hälso kost butiker och sånt, de är iallafall drickbart :D
    D har jag redan hemma

joo jag vet,bebisen kommer när den är redo :) det börjar den bli iaf.. men tänkte testa denna lite närmare BF..inte just idag =)
  • Modin
    MariaOMarkus skrev 2009-04-14 11:33:35 följande:
    D har jag redan hemma joo jag vet,bebisen kommer när den är redo :) det börjar den bli iaf.. men tänkte testa denna lite närmare BF..inte just idag =)
    Ja jo visst kommer den när den är redo.. Men ja provade oxå massa såna saker.. Vet dock inte om nått funkade visserligen.. Jag bad min barnmorska göra en hinnsvepning istället.. De gav fint resultat.. Haha.. Sonen född 37+5 :D
  • MariaOMarkus
    Modin skrev 2009-04-14 11:35:29 följande:
    Ja jo visst kommer den när den är redo.. Men ja provade oxå massa såna saker.. Vet dock inte om nått funkade visserligen.. Jag bad min barnmorska göra en hinnsvepning istället.. De gav fint resultat.. Haha.. Sonen född 37+5 :D
    tänkte fråga min BM om de imorgon då jag ska dit =) får se o hon vill göra en hinnsvepning lr inte.. har tagit et lite uppehåll med hallonbladstet .
  • Rigmor Mortis
    EliLeoMa skrev 2009-04-14 11:30:25 följande:
    Men detta påstående kommer från hon som hoppade studsmatta, lyfte en byrå sprang i trappor och åt en hel (!) ananas.
    Äääh, skrocket säger väl att man ska äta SJU ananasar för att det ska funka *fnissar*
  • Modin
    EKJ76 skrev 2009-04-14 11:59:41 följande:
    Äääh, skrocket säger väl att man ska äta SJU ananasar för att det ska funka *fnissar*
    De testade jag, jag åt en sen hade ja så mycket blåsor i munnen så ja kunde varken äta eller dricka på flera dagar.. :S
  • Miss My

Oj den där blandningen känner jag igen typ som förkylningsdrink och ja jag kan inte annat än att hålla med om att det smakar URK!!!

Svar på tråden Nån som testat denna dryck?