• cap

Varför är jag inte trött/illamående?

Hej!

Jag är nu i 6:e veckan och mår hur bra som helst. Känns som om jag mår FÖR bra... Jag har ont i brösten, molande känsla i magen samt har fått väldigt fett hår. Jag känner mig dock varken trött eller illamående. Ska väl kanske vara glad för det, men blir i ställer orolig för att det inte är som det ska. Det kanske kommer. Suck - börjar redan oroa mig... hur ska detta gå.

Någon mer som inte är trött eller mår illa? Det verkar dock som om de flesta är det. När kom ert illamående och trötthet?

Kram, på er.

• Svar på tråden Varför är jag inte trött/illamående?
  • SaraLotta

Hej, jag är nu i vecka 9 och är konstant trött! Men illamående har jag inte varit och hoppas slippa det också. Din trötthet kommer säkert, men vad glad att du slipper må illa, det är iaf jag!

• Finta

Hej

Är själv inte gravid men mina vänner har alla börjat att må illa kring vecka 9-10...så det kanske kommer

Lycka till!

• MacKay

Hej cap, Grattis till graviditeten!

När jag var i vecka 6 hade jag lite halsbränna, det var mitt enda grav tecken. Många klarar sig helt utan att må dåligt, andra mår dåligt i början men att det går över efter några veckor, vissa mår illa i 40 veckor..

Jag blev illamående i vecka 8 och sen gick det bort i vecka 16, trött blev jag inte i början, utan det kom först senare, men då berodde det på blodvärderna...

• Lotten

finns dom som inte alls behöver få illamående eller nått under hela graviditeten och då ska man skatta sig lycklig. Jag mådde illa och var trött i nästan fyra månader och kräktes otaliga gånger per dag som har gjort att jag har nu lessnat på all mat =( är i vecka 27 nu

• Rabbit

Jag hade också känslan av att jag mådde "för" bra i början av graviditeten. Man "ska" ju må illa...men det gjorde inte jag. Jag var gravid ändå, fast jag tvivlade ibland...

Så var glad så länge du mår bra bara!

• Fru Snorkfröken

Jag är i v. 8 och kommer på mig själv med att fundera ibland över om jag verkligen är det! Sen så kommer jag på att jag ju inte haft mens på ett tag så jag är nog det i alla fall...

Tror vi skall vara glada vi som inte är illamående!!

• liten

Är inte illamående och är också i vecka 6. Däremot känner jag mig lite trött, men jag letar verkligen efter symtom också. Tycker inte att jag har ont i brösten längre idag och då tror man ju att nåt hemskt är på väg att hända.

• gurgel

Hej!
    Jag känner igen mig, i vad du skriver, liten!
    Jag gick in i vecka 6 idag.
    Jag mår bara konstigt, lite småilla kanske, om man känner efter.
    Brösten klämmer jag på hela tiden, är lite smårädd för att de skall sluta ömma!
    Det är ju det enda tecken man har ju!
    Inte lätt att tänka på annat!
    Förstår att man skall vara glad för att man inte mår illa, men man vill ändå ha något tecken på att man är gravid!!
    /gurgel

• Mandy

Jag kände inte av illamående under nån del av min graviditet. och inte var jag speciellt trött heller, förrän mot slutet. Nu har jag blivit mamma till en underbar tjej så var inte orolig utan glad och njut istället av att du slipper må dåligt. Några symtom har du ju iallafall.

• Mamba

goddag!
    Jag visste inte ens och misstänkte ju inte ens att jag var gravid i vecka 6, mitt illamående kom senare, runt v9-10..
    men man kan må prima och slippa illamående och trötthet...
    det finns liksom inga mallar eller mönster!

Svar på tråden Varför är jag inte trött/illamående?