När börjar man använda schampo och duschtvål??
Jag använder fortf bara babyolja till min dotter m har funderingar på när man egentligen måste/ska/bör(?) börja med schampo och dusch/badtvål? Hon är väldigt torr...
Jag använder fortf bara babyolja till min dotter m har funderingar på när man egentligen måste/ska/bör(?) börja med schampo och dusch/badtvål? Hon är väldigt torr...
Vid första badet på BB så badade min lilla i vatten med badolja och till håret hade de ett milt barn schampo. Tvål vet jag däremot inte när man kan börja använda.
Jag köpte Natusan "Top-to-toe" wash när sonen var ca 6 månader, finns i vanliga affären. Den luktar inte och är jättedryg. Nu är sonen 1½ år och vi har inte gjort slut på den helt ännu. Ska tillägga att vi använder alltid tvål och vatten vid blöjbyte hemma (aldrig våtservetter) och vi tvättar håret med den också. Suverän enligt oss.
jag använder bara tvål/schampoo vid behov till mina töser (2½år+6mån) annars är det bara olja å vatten som används
använder barnschampo å vanlig tvål och olja, han blir inte ren med bara olja. han är 3,5mån
ok så om jag inte tycker att hon är så smutsig att det inte hjälper med olja så behöver jag inte köpa nåt annat?
little squirrel skrev 2009-04-14 12:56:33 följande:
Tack för era svar!! Då har jag nåt att gå på
Här pà BB, använde de schampo och duschcreme för barn fràn dag 1, sà det är vad jag använder nu ocksà. Niveas barnschampo och duschcreme.. och det funkar bra för mig + smörjer in med Nivea barn hudcreme. inga allergier ännu i alla fall.