Inbillar jag mig eller är det någo allvarligt fel på mig?
är så trött på att må så här nu.
Normalt är jag en ganska frisk och sund person. Jag klagar ogärna och jag brukar inte ha krämpor annat än att jag får ont i huvudet ibland (kommer från nacken får en del knutor) och får migrän 2-3 ggr/år. Jag tycker inte om att ta tabletter men när jag har riktigt ont i huvudet tar jag en ipren och vid migrän Eeeze. Men jag försöker vara sparsam.
Men nu sista månaden känner jag mig 100 år gammal och helt uppgiven. Jag hade först migrän i en vecka. Sen släppte migränen hyfsat men jag fick huvudvärk och nackont. Undre den här tiden har jag ofta lätt illamående, yrsel och känner mig svag och matt. Om jag vrider snabbt på huvudet mår jag illa och känner mig yr. Jag känner ett tryck i huvudet som gör att jag är ljukänslig, har svårt att focusera blicken . Jag har varit hos kirporaktor och masserat. Men det släpper inte och sista veckan har jag haft någon mellan ting mellan vanlig huvudvärk och migrän samt den där yrseln och illamåendet. På det har jag känt mig varm i ansiktet, näsatn lite bränande om öronen och inte direkt klåda men aningens kliig i ansiktet och huvudet. Känns ofta som jag ska svimma av, fast ändå inte. Känner mig matt...
Jag är så trött på att må så här. Har tillsut ringt vårdecentralen men de hade inte tid förrän i maj och vi ska ut och resa i slutet av april.
Jag har börjat nojja över alla möjliga saker nu och jag börjar undra om jag inbillar mig allt detta eller är dte något fel? För även om jag haft problem med huvudvärkar förut så har jag aldrig mått så här. Vet inte riktigt vad jag ska göra. Att åka till Akuten och sitta 10 timmar känns inte lockande och det känns inte som ett "akut" problem och de kommer säkert tycka jag är jobbig som kommer dit med sånt, men det känns halvkul att åka på semester så här..