• ettplustack

    Min sambo somnar framför tv:n och sover där resten av natten

    Vi har varit tillsammans i snart 6 år och dessvärre ha det alltid varit så här mer eller mindre... Jag är så trött på det. Han tittar på tv tills ögonen faller ihop och väcker man honom och ber honom komma och lägga sig i sängen blir han arg. igår hände det igen vi får se hur det bli i kväll...

  • Svar på tråden Min sambo somnar framför tv:n och sover där resten av natten
  • Exelle

    Jag försöker väcka min man 1-2 ggr. Går inte det låter jag honom ligga. So what?
    Efter ett par timmar kommer han av sig själv...

  • ettplustack
    Exelle skrev 2009-04-14 16:29:16 följande:
    Jag försöker väcka min man 1-2 ggr. Går inte det låter jag honom ligga. So what?Efter ett par timmar kommer han av sig själv...
    Min sambo kommer inte av sig själv
  • Exelle

    Då är det väl hans eget problem om han vaknar med nackont och stela leder.
    Eftersom han blir arg om du väcker honom har han väl visat tydligt nog att han vill stanna på soffan!

  • Du jag och vi
    Exelle skrev 2009-04-14 16:29:16 följande:
    Jag försöker väcka min man 1-2 ggr. Går inte det låter jag honom ligga. So what?Efter ett par timmar kommer han av sig själv...
    Samma här=)
  • SandraD

    Sådär gjorde också min pojkvän förut. Eller jaa det händer ibland också men det var mer förut. Jag verkligen HATA/R det för han är och vet om att han är svin trött ändå så går han inte in och lägger sig utan fortsätter "titta på tv" tills jag hör att han börjar halvsnarka då får jag väcka honom och be honom gå in och lägga sig istllet föratt sitta där och sova. Plus om han nu är så trött så får han ju gå in och lägga sig ordentligt men jaa det händer ju inte så somnar han igen så får man göra så 2-3 gånger tills han blir sur för att man väcker honom så går han iväg och sätter sig vid datorn eller något annat. Alltså ??? Varför vara en sådan förvuxen bebis?? Han vet ju att han är trött men bara för att klockan är 22 på kvällen så är det ju fortfarande tidigt man kan ju iinte gå och lägga sig då man kan ju missa något :s Så blir det att han inte somnar förräns vif 5-6-7 på morgonen :/ Grrr vad sur/arg jag blev nu när jag skrev detta. Tur att inte gubben är hemma haha!

  • Furie

    Men! Det är ju så otroligt skönt att somna framför tvn! Det är ett av de få tillfällen då jag verkligen slappnar av och sover lugnt - i soffan framför tvn =)

    Låt dem ta ansvar för sig själv då, om de blir sura för att ni väcker dem - väck dem inte. Om de har ont i kroppen efter en natt på soffan - låt dem lida. Behandla inte en vuxen människa som ett barn, det är ju bara läskigt.

  • Anonym (X)

    Själv sover jag bättre i soffan än sängen för soffan är så skön.

  • Flyssel

    Ah, den är svår! Jag tycker själv det är så otroligt skönt att somna i soffan och jag blir ap-sur om mannen försöker väcka mig. Men det är alltid bäst att försöka snigla sig ur soffan så man slipper stel nacke och kuddränder på kinden, så det är bara att ta sig i kragen.

    Om han förbereder sig med att borsta tänderna och ta på sig nattkläder så är det kanske lättare att dra upp honom ur soffan och leda honom till sängen?

  • Exelle

    Ja, vem ligger inte gärna och slumrar till isoffan, där somnar man verkligen bra! Behöver ju inte bli en ovana, men till och från är det maken som väcker mig också

Svar på tråden Min sambo somnar framför tv:n och sover där resten av natten