• linneablomman02

Någon som kan mycket om knipkulor?

Hejsan.
    Jag hade sexparty för ett tag sen och beställde då ett par kulor.
    S.k Love-balls heter de å jag vet inte alls om det är samma sak som geisha-kulor (inte så hemma på sånt) Men det är i alla fall två röda kulor i silicon som sitter ihop med snöre. Blev förvånad över att de var så stora, känns ju som de skulle töja ut mig mer än vad jag redan är uttöjd? :P Inuti dem är det liksom tunga lösa kulor som tydligen ska stimulera musklerna / vibrera när man rör sig.
    Är nu på jobbet å har dem inne, känns ju ingenting alls förutom att snöret skaver lite tycker jag! Kan detta verkligen vara träning? Vilken storlek är bäst? Å tränar man bara när man rör sig? Ska man knipa? Tränar man musklerna även om man sitter still? Efter hur mycket användande kommer man märka något resultat/skillnad? Tacksam för svar . Mvh Linneablomman

• Svar på tråden Någon som kan mycket om knipkulor?
  • toppzen

geisha-kulor har du ju under samlaget för att stimulera mannens kuk på ollonet. Personligen så tycker jag inte att dom ger mig så mycket njutning. Bara en roligt grej ibland
    Tänk på att inte ha inne knipkulorna för länge då du kan få träningsvärk.

• Eldna

Det är träningskulor du har köpt. De fungerar som så att när du rör dig så rör sig kulorna inuti och rörelsen stimulerar dina muskler att knipa. Du kniper alltså inte aktivt/medvetet.
    Är musklerna otränade så kan du snabbt få träningsvärk och det rekommenderas att börja med kortare perioder, typ tio minuter per dag. Allteftersom ökar man tiden man har i dem men minskar antalet gånger per vecka man har dem i.

• Lis Alm

Det låter som ett par vanliga knipkulor (ca 3cm i diameter) De har en ergonomisk storlek och storleken i sig ger motstånd när du kniper. Så det är det viktigaste - att du kniper med jämna mellanrum, det ger bäst resultat. (Den storleken är den bästa enligt mig.)
    Jag tycker inte att man behöver använda dem så värst lång stund utan ha som mål att ha dem i 10 minuter på sikt och verkligen knipa (träna) under den stunden och göra det varje dag.

När du sitter helt still och inte kniper så ger de inte speciellt mycket träning.
    (Jämnför med att du håller en boll mellan dina knän, hur mycket träning får du av det. Lite men du får mer träning för benen om du kniper ihop benen runt bollen med jämna mellanrum och på så sätt ger träningen större resultat).

Det tar ofta tid innan man märker resultat, upp till 20 veckor med daglig träning 2 x 15 minuter, för att sedan repetera träningen med jämna mellanrum.

Målsättningen bör vara att träna varje dag och att försöka förlänga tiden som du kan hålla kvar kulan i slidan i stående ställning.
    ex. Dag ett försöker du hålla kvar kulorna i en minut, dag två i två minuter o.s.v., tills Du dag tjugo kan hålla kvar kulorna i slidan under femton minuter.
    För att avancera övningarna så går du tillväga på följande sätt:
    Knip ihop slutmuskeln runt ändtarmen och fortsätt knipa framåt, inåt och uppåt med maximal kraft och håll kvar i ca 5 sekunder. Slappna av lika länge och upprepa detta kraftigare knip ca 10 gånger.
    Vanligtvis så orkar man inte hålla kvar kraften genom hela knipet, men det gör inget för uthålligheten tränas ju mera du tränar.
    Detta bör utföras 2 gånger om dagen i förebyggande.
    Har du redan problem med läckage så bör du gärna träna minst 4 gånger/dag.
    Tänk på att vara avslappnad i alla andra muskler i kroppen (rygg, mage, lår, rumpa osv.) Tänk gärna på andningen för att underlätta avslappningen.
    Om man är ovan så är det enklare att knipa när man ligger ner.

Öka därefter kniptiden till 10 sekunder - slappna av 10 sek- knip på nytt i 10 sek osv....

• linneablomman02

Ok...

"Edna" ja det är nog sådana träningskulor jag köpt.... hur känns träningsvärken då? Hade mina inne nästan hela dagen igår men har inte kännt något än, blir det träningsvärk inuti slidan då alltså, att man blir öm? Eller blir det längre upp som mensvärk typ??.... märkt att det kluckar lite om man gör häftiga rörelser, dåligt ljudisoplerade. Hihi....

"Lis Alm" om jag förstått det hela rätt så är detta inga kulor man behöver knipa om... träningen sköts automatiskt när man rör sig och "tyngden" i siliconkulan skapar vibrationer som får musklerna att dra ihop sig, om jag förstått det hela rätt. Absolut inga problem att ha dem kvar, de sitter där de sitter tills jag drar ut dem med ett "plopp", så det är nog inga sådana kulor man tränar på att hålla kvar, knipa kvar! :) Har aldrig haft problem med läckage, vill bli lite tightare bara för att känna mer vid samlag.... för både min och sambons njutning... om ni för står hur jag menar.

Tacksam för svaren och tar gärna emot fler tips, förslag och information. Kram

• Anonym (likadana)
    linneablomman02 skrev 2009-04-15 09:56:06 följande:
    Ok... "Edna" ja det är nog sådana träningskulor jag köpt.... hur känns träningsvärken då? Hade mina inne nästan hela dagen igår men har inte kännt något än, blir det träningsvärk inuti slidan då alltså, att man blir öm? Eller blir det längre upp som mensvärk typ??.... märkt att det kluckar lite om man gör häftiga rörelser, dåligt ljudisoplerade. Hihi.... "Lis Alm" om jag förstått det hela rätt så är detta inga kulor man behöver knipa om... träningen sköts automatiskt när man rör sig och "tyngden" i siliconkulan skapar vibrationer som får musklerna att dra ihop sig, om jag förstått det hela rätt. Absolut inga problem att ha dem kvar, de sitter där de sitter tills jag drar ut dem med ett "plopp", så det är nog inga sådana kulor man tränar på att hålla kvar, knipa kvar! :) Har aldrig haft problem med läckage, vill bli lite tightare bara för att känna mer vid samlag.... för både min och sambons njutning... om ni för står hur jag menar. Tacksam för svaren och tar gärna emot fler tips, förslag och information. Kram
    Jag har likadana kulor (samma sort alltså) och dom är dels till för att träna musklerna så som du vill, men även till för dom som har läckage eller försvagade muskler. Jag har också läst att det ska räcka att bara ha dom inne i slidan. Men jag tror som Lisa Alm att det blir större effekt (snabbare resultat) om man aktivt kniper. Det beror väl på hur snabbt man vill ha resultat och hur mycket man vill "anstränga" sig för att få det resultatet.
  • Lis Alm

Kulorna ger en viss träning av den rörliga tyngden inuti. Men vill man ha snabbare och effektivare resultat så får man allt vara så god och knipa =)
    Den rörliga tyngden ger en genväg, genom att slidmuskulaturen känner att "här är något som rör sig och det måste jag jobba för att hålla kvar". Men ju enklare du har för att hålla kvar kulorna, ju mindre träning ger de din bäckenbottenmuskulatur.

Att du inte fått någon träningsvärk trots att du haft dem så länge är också ett tecken på att de inte ger dig speciellt bra träning. Träningsvärken känns som kraftig mensvärk ungefär.
    Gör aktiva knip istället så ska du se att det ger dig större resultat och väldigt mycket snabbare.

Mycket bra att börja använda knipkulor innan man får problem, för då är det enklare att träna.
    Bra bäckenbottenmuskulatur ger också enklare och starkare orgasm *ler ingen dålig bonus ;) samt att man förhindrar framtida problem.

Ser många här som verkar använda kulorna hela dagarna, jag förstår inte vitsen med det. Jag vet att det inte ger bättre träning att ha kulorna hela dagen jämnfört med att göra aktiva knipövningar med kulorna i 10-15 minuter.
    Det är ungefär som att gå runt med en ryggsäck hela dagen för att få träning, är det inte bättre att lägga 20 minuter på gymmet och göra träningen riktigt effektiv istället?

• Pysselgalningen

passa dig från att få träningsvärk, för det gör ONT! Dessutom kan det komma flera dagar senare

Jag fick en sån värk som spände konstant, inte alls som mensvärk, utan snarare som huvudvärk

• Anonym

Jag har inte fattat meningen med att ha geisha eller träningskulor:-S

• linneablomman02

Tack för alla bra svar...
    får helt enkelt knip lite då så det ger bättre effekt.

"Anonym" (Jag har inte fattat meningen med att ha geisha eller träningskulor:-S)
    Jo efter att ha fött barn och haft mycket sex kan man bli lite uttänjd/stor eller hur man nu ska kalla det. Jag tror ändå jag är ganska trång trots allt då killen inte klagar eller tycker jag är för stor... men jag känner det själv. Vill helt enkelt bli lite trång så man känner mer vid samlag. Å så som de andra tjejerna skrev här innan så är det även förebyggande så man slipper urinläckage när man blir äldre. Har inga problem med sånt men det skadar ju inte att träna i förebyggande syfte. Alla som har fått barn rekomenderas ju att göra bäckenbottnövningar. Å det gjorde aldrig jag direkt efteråt...tyvär. Men bättre sent än aldrig.

Tack för svaren, jag har mina kulor inne hela tiden så kan jag knipa lite då å då när jag känner för det, + att de kanske ger lite träning då och då när jag rör mig :)

Kram

• Anonym

Ahaaa, kanske ska köpa ett par ja me eftersom jag har barn, men det var något år sedan jag fick henne nu...:-S

• linneablomman02

Det gör man nog rätt i....

idag kom träningsvärken. Inte så farligt men tillräckligt för att känna utav det. Men då knep jag en hel del igår också. Å om jag inte innbillar mig så märker jag redan lite skillnad vid samlag.... eller så är jag lite svullen därinne. *ler* Vet inte.... får se om jag har rätt. Bara fortsätta använda dem. Kram

• Anonym (likadana)
    linneablomman02 skrev 2009-04-15 14:17:04 följande:
    Tack för alla bra svar... får helt enkelt knip lite då så det ger bättre effekt. "Anonym" (Jag har inte fattat meningen med att ha geisha eller träningskulor:-S) Jo efter att ha fött barn och haft mycket sex kan man bli lite uttänjd/stor eller hur man nu ska kalla det. Jag tror ändå jag är ganska trång trots allt då killen inte klagar eller tycker jag är för stor... men jag känner det själv. Vill helt enkelt bli lite trång så man känner mer vid samlag. Å så som de andra tjejerna skrev här innan så är det även förebyggande så man slipper urinläckage när man blir äldre. Har inga problem med sånt men det skadar ju inte att träna i förebyggande syfte. Alla som har fått barn rekomenderas ju att göra bäckenbottnövningar. Å det gjorde aldrig jag direkt efteråt...tyvär. Men bättre sent än aldrig. Tack för svaren, jag har mina kulor inne hela tiden så kan jag knipa lite då å då när jag känner för det, + att de kanske ger lite träning då och då när jag rör mig :) Kram
    Jag gjorde inte heller efter första barnet och inte efter andra heller. Jag har kunnat känna av lite läckage redan som tonåring (ca 6år före jag fick första barnet) när jag hoppat, men det har jag kunnat leva med. Nu har det däremot blivit jobbigt att springa, gympa osv. Så nu känns det väldigt viktigt att träna upp musklerna. Jag har knipkulor som jag nästan aldrig använder, men försöker iaf att knpia då jag kommer ihåg att jag borde knipa (utan kulorna). Jag kan inte hålla kvar kulorna i slidan om jag ställer mig upp (jag är inte ens 30 år). Så jag rekomenderar alla er andra KNIIIP!
Svar på tråden Någon som kan mycket om knipkulor?