"klappramsa" Kan du nån sån?
om rubikren lyder, förklara den också!
om rubikren lyder, förklara den också!
Menar du när man står två o två eller i ring?
Bro, bro breja...???
Nä, det har du rätt i. Men det är en ramsa, så hälften är rätt
en klappsång som säkert fungerar som ramsa också:
klappa händerna så fort du kan, klappa händerna så fort du kan, klappa bakom o klappa fram, klappa rumpan lite grann.
när man sjunger klappa bakom så klappar man händerna bakom ryggen, när man sjungar klappa rumpan så klappar man förstås rumpan. Nästa vers byter man rumpan mot tex magen elller huvudet. Roligt för små barn att klappa + de lär sig lite om kroppsdelarnas namn.
sorry missade att det var för stora barn. Min ramsa är förstås alldeles för barnslig då.
Du menar "oh mackaroni, maruska , maruska, teo, teo, puff, puff , puff, teo, teo, knuff, knuff,knuff, en , två ,tre!"
och på den sista klappen skall man dra undan händerna????
Lekte den ofta på fritids, 6 - 9 åringarna gillade den-
I ring lägger man högerhand på kompisens till höger och vänster handen har man under kompisens till vänster, så går klappen runt i ringen när man sjunger o mackaroni, maruska, maruska, teo, teo , puff puff puff ( denna klapp är tre små klappar på en och samma kompis ) sen fortsätter man teo , teo, knuffknuffknuff ( tre igen ) en, två, tre ( träffar man nu den som fick klapp tre så åker den ut, annars åker man själv...
MED FÖRDEL GÖRS DENNA LEK MED SLUTNA ÖGON...
Ja tänkte på när man är två å två.
Egentligen så är de inte tänkt för nån speciell ålder..Jag å min käre sambo satt å funderade på vad de fanns för klapplekar efter att ha sett Lotta på Bråkmakargatan.
Så egentligen kanske de ligga under barn 24-28 år!?