• Choklad och Nötter

Djupt besviken på Mateus-porslin!

Är sååå besviken på porslinet från Mateus! Vet inte om jag har extrem otur eller om det verkligen är så pass dålig kvalité på deras porslin.

I helgen upptäckte jag ännu en slags spricka i en av skålarna. Innan fick jag det på en annan liten skål, en ostronskål. Vet egentligen inte om det är en spricka, men det är ett sträck eller vad man ska kalla det under glasyren.
    Jag har aldrig diskat det i diskmaskin, utan allt har alltid diskats för hand. Är såå besviken! Kommer inte köpa nåt mer därifrån! :-

• Svar på tråden Djupt besviken på Mateus-porslin!
  • Queequeg

Har hur mycket som helt från mateus. Tallrikar och dyl använder vi varje dag (har haft dem i flera år) och det är inget som har krackelerat och fått några sprickor.

Verkar som du haft otur bara. Eller kanske vi som haft tur

• Momo13

År också djupt besviken. Krackeleringar och sprickor. Det sägs bero på att keramiken inte är helt glaserad undertill, men jämför man med andra märken av "bättre kvalitet", så är uppenbarligen Mateus-tallrikar, -muggar etc. mycket känsliga. Kommer inte att köpa mer. Har redan köpt alldeles för mycket, eftersom jag även köpt till mina barn.

Svar på tråden Djupt besviken på Mateus-porslin!