• nicole78

Ni som gjort FET i stimulerad cykel....

Har en liten fråga om FET i stimulerad cykel, som ni som gjort det kanske kan vara snälla att svara på...
    Hur lång tid efter ert ultraljud fick ni sätta tillbaka embryo (FET) och hur tjock var er slemhinna då? Jag skall göra ultraljud på dag 15 efter att ha ätit Progynon sedan dag 1. Tacksam för svar!

• Svar på tråden Ni som gjort FET i stimulerad cykel....
  • Jo1975

Jag gjorde återinförande på dag 18 vid mitt första stimulerade FET (misslyckades) och dag 16 vid mitt andra stim FET (lyckades). Tog progynon från dag 3 båda gångerna. Vet inte hur tjock slemhinnan var.

• nicole78

Tack för ditt svar Jo1975!

• Lillmyggan

Hej!
    Jag var på ultraljud den 7/4, var då på dag 12. Min slemhinna var då 8mm. Sen var vi ner på återföring igår den 14:e. alltså på dag 19. Eftersom det har varit påsk så vet jag inte om jag hade fått komma tidigare ifall det inte hade varit påsk. Dom gjorde inget ultraljud igår så jag vet ej hur tjock slemhinnan var nu. Men det känns som om jag har blivit lite mer svälld över magen och det kändes mer när han stoppade in kanylen än vad det gjort tidigare. Vet inte om det har nåt att göra med hormonerna.
    Har ätit Femanest från dag 1. Vaggisar fick jag börja med i söndags, fick även utskrivet Trombyl som jag fick börja med igår.

Hoppas det går bra för dig. När skulle du göra ultraljudet?

• nicole78

Tack för ditt svar Lillmyggan! Jag skall på ultraljud på måndag 20/4 (dag 15) och då borde jag få reda på ett datum för att börja med vaggisar och även vilken dag för FET. Då fick du börja med vaggisar 2 dagar innan FET om jag förstår rätt...
    En fråga; vad är Trombyl och varför får man det?

Man börjar bli rätt otålig nu, har haft 6 st blastocyster (odlade 6 dygn) väntandes i frysen sen i februari, men på grund av hyperstimulering (efter nedreglering&sprutor) och i nästa cykel ingen ÄL så blev det en lång väntan, jag vill ju bara börja mitt 1:a försök nu!

Jag håller tummarna för dig! Vilken dag har de sagt att du får testa med gravtest? Där jag går gäller 16 dagar...

• Lillmyggan

Trombyl är typ blodförtunnande (man får det bland annat när man har haft hjärtinfarkt). Det ska öka blodförseln till slemhinnan i livmodern.

Jag fick testdag den 5/5 dvs 21 dagar.

Håller mina tummar för dig.

Svar på tråden Ni som gjort FET i stimulerad cykel....