• izzie78

Ni som fått planerat snitt. NÄR fick ni ett datum, i vilken vecka var ni när ni fick veta??

• Svar på tråden Ni som fått planerat snitt. NÄR fick ni ett datum, i vilken vecka var ni när ni fick veta??
  • Mini Pantern

Jag fick mitt datum väldigt sent. i vecka 36 och datumet blev 1 vecka senare i vecka 37+0

Stolt 5-barnsmorsa som sköter sig själv och skiter i andra
  • izzie78

Mini Pantern skrev 2009-04-15 08:25:40 följande:

Jag fick mitt datum väldigt sent. i vecka 36 och datumet blev 1 vecka senare i vecka 37+0
    Ja, jisses, det var sent! Ville du själv ha snitt? eller det var läkaren som beslutade det, om man får fråga.
  • Mini Pantern

Jag väntade tvillingar och den ena tvillingen låg i säte och verkade inte vilja vända sig. Sedan hade jag väldiga foglossningar,grav.diabetes och armarna domnade bort på mig.
    Så jag hade en ganska besvärlig graviditet men jag vill in i det sista föda vaginalt men kroppen ville inte.

• Mini Pantern

Var in på din pres och såg att du har diabetes. Har du haft en jobbig grav?

• izzie78

Mini Pantern skrev 2009-04-15 08:39:44 följande:

Var in på din pres och såg att du har diabetes. Har du haft en jobbig grav?
    Ja, denna gången har varit mycket jobbigare än förra. Sockret har svängt jättemycket. Du verkar också haft en jobbig graviditet. Men strongt av dig att verkligen vilja föda vanligt med tvillingar
    Min första förlossning var jättejobbig så för mitt barns hälsa vill jag nu ha kejsarsnitt. Mår skit just nu, på fysiskt o psykiskt, så ett besked om planerat snitt när jag ska till läkaren idag hade stillat min oro MYCKET!!
  • Hanna36

Vid första snittet fick jag veta 2 veckor innan. denna gången blev det bestämt sent att jag skulle snittas, fick beskedet 5 dagar innan.

~ Mamma till 3 goingar ~
  • izzie78
    Hanna36 skrev 2009-04-15 09:03:39 följande:
    Vid första snittet fick jag veta 2 veckor innan. denna gången blev det bestämt sent att jag skulle snittas, fick beskedet 5 dagar innan.
    Ok, ville du själv ha snitt från början?
  • Hanna36
    izzie78 skrev 2009-04-15 09:05:09 följande:
    Ok, ville du själv ha snitt från början?
    Ja, men fick avslag till att börja med på snittremissen.
    ~ Mamma till 3 goingar ~
  • izzie78
    Hanna36 skrev 2009-04-15 09:05:46 följande:
    Ja, men fick avslag till att börja med på snittremissen.
    Hur kommer det sig att du sedan fick? Tjatade du ??
  • Sandrine

Jag ville själv ha snitt och första gången fick jag snitttiden relativt sent ca 3 veckor innan planerat snitt (som gjordes 6 dagar innan beräknad bf) den här gången har jag redan fått min snitt-tid, fick den i vecka 27, känns jätteskönt. Jag snittas 8 dagar innan beräknad bf.

• izzie78
    Sandrine skrev 2009-04-15 09:31:35 följande:
    Jag ville själv ha snitt och första gången fick jag snitttiden relativt sent ca 3 veckor innan planerat snitt (som gjordes 6 dagar innan beräknad bf) den här gången har jag redan fått min snitt-tid, fick den i vecka 27, känns jätteskönt. Jag snittas 8 dagar innan beräknad bf.
    Ja.. gud vad skönt det måste vara Jag hoppas på ett positivt besked idag, går in i v 32. Orkar inte ligga sömnlös om nätterna och oroa mig längre. Hade varit sååå skönt att få ett datum
  • Hanna36
    izzie78 skrev 2009-04-15 09:28:30 följande:
    Hur kommer det sig att du sedan fick? Tjatade du ??
    nej, det behövdes inte. De bestämde sig för att snitta mig då jag hade ett snitt i bagaget, en komplicerad vaginal förlossning, samt att tappen var helt omogen nu sista graviditeten. de vågade inte sätta igång mig.
    ~ Mamma till 3 goingar ~
  • Bebis nr2

Väntar mitt 2: barn och var på snitt-samtal ca v. 28. Beviljades snitt på direkten och barnmorskan ringde på en gång och bokade snitt-datum. Detta datum är dock preliminärt då det var hela 12 veckor kvar!

• Annkris

Fick mitt snitt beviljat igår. Jag är i vecka 33 och ska snittas den 1/6.

• Sofia75

Fick snittdatumet någon vecka innan.....

• jossan23

me första flickan fick jag mitt snitt datum i v 36 (hon låg i säte), snittades då i v 38+0

andra flickan var ett akut snitt i v 43+0 och det fick jag veta samma dag!

nu me lillkillen så ska jag snittas den 14 juli, 4 veckor innan bf! fick veta tiden när jag var på rul i v 20.

tror att det e väldigt olika från ställe till ställe när man får veta tiden, å beroende på vilka orsaker man har till att göra ett snitt.

• 3 barns mamma84

Jag fick planeradsnitt dag samma dag jag var på Tillväxtul.
    v 41 var jag på tillväxul och 2 dagar efter fick jag planeradsnitt. alltså v 41+2

Svar på tråden Ni som fått planerat snitt. NÄR fick ni ett datum, i vilken vecka var ni när ni fick veta??