• Nems

Extremt mammig 4-åring HJÄLP!

Vi har två söner som är 2 & 4 år. Den äldsta har blivit otroligt mammig och ängslig på senaste tiden. Han vill BARA vara med mig, inte ens pappa duger längre. Han blir helt galen så fort jag ska gå till jobbet, i väg och träna osv. Det här är ett helt nytt beteende och jag vet inte hur jag ska hantera det. Några tips?

• Svar på tråden Extremt mammig 4-åring HJÄLP!
  • hönamor

Inga svar ännu
    Får puffa för den här tråden då jag gärna liksom du tar emot tips.
    Har en tjej på 4 år som är som ett klister. Helt hysterisk om jag ska gå nånstans. Ibland får jag itne ens förflytta mig inom huset. Håller på o bli galen men kväver det än så länge med att be henne följa med om ja ska på toa eller till köket osv.. Läste nånstans att klistra tillbaka till 200% skulle få barnet o släppa på egna villkor men jag undrar hur länge man ska orka med det innan man ska inse att det kanske itne funkar.

• hemmamamma83

Oj, har det precis likadan med min 4 åring...började för bare nån mnd sedan...får inte låsa dörren til toaletten, inte gå ned i källaren utan han vill veta vart jag ska och hur länge jag blir borta...vill inte besöka kompisar ensam, utan jag får följa med....det året han var 3 åkte han gärne på övernattning både här och där....det är nog bare en fas...går säkert snart över...hold ut

• Greta Anna

Puff...
    Har en 2.5 åring som är jättemammig. Hade era 4 åringar faser då också av mammighet? Tycker det är riktigt jobbigt att ha en svans hela tiden.

Svar på tråden Extremt mammig 4-åring HJÄLP!