• maamje

Hjälp med stopp i toaletten

Hjälp. Är det någon som har något bra tips på vad man kan göra om man får ett ordentligt stop i toan. Vi fick stopp igårkväll och har verkligen försökt att spola med vatten och använda sugproppen men det släpper inte. Jag vet inte vad det är som stoppat. Vi slänger inget man inte får i toastolen om inte min son gjort det utan att jag vet det. Något bra tips??

• Svar på tråden Hjälp med stopp i toaletten
  • planerat09

Som tidigare har sagt. Köp ett rensband. Finns på k-rauta, bauhaus, silvan mfl.

Bara att stoppa ner och veva runt.

//Stefan

• Kinya

Fick tipset en gång att man skulle hälla en halv flaska Yes i toan och sen en hink med kokhett vatten. det skulle tydligen göran det halt och göra att det som proppar igen toan lossnar. Det funkade för oss den gången iaf men om det funkar på rejälare stopp vet jag inte.

• Nyfiken gul

Ni  har ingen lång slang ni kan använda?

Koppla på vattnet och kör ner slangen i toan, så långt det bara går. Vattnet och slangen gör att proppen släpper.

Victor född 10/6 - 2008- - vår älskade son!
  • Nyfiken gul
    Nyfiken gul skrev 2009-04-15 09:08:26 följande:
    Ni  har ingen lång slang ni kan använda?Koppla på vattnet och kör ner slangen i toan, så långt det bara går. Vattnet och slangen gör att proppen släpper.
    och så menar jag rejält sprutt i slangen, ingen fjösig pisstråle utan dra på ordentligt.
  • maamje

Ska messa min man att han ska köpa ett rensband med sig hem från jobbet när han slutar halv 12. Nu ska jag försöka hälla yes i stolen och kokhett vatten och se om det funkar. Såg ett husmorstips om att hälla i ättika så det har jag där i nu. Testar allt annars får jag ringa vaktmästaren. Lite pinsamt att ringa vaktmästaren om en sådan sak tycker jag speciellt om man inte vet vad det är som sitter fast. Jag vet ju inte om min son stoppat ner något där.

• Nyfiken gul
    maamje skrev 2009-04-15 09:24:23 följande:
    Ska messa min man att han ska köpa ett rensband med sig hem från jobbet när han slutar halv 12. Nu ska jag försöka hälla yes i stolen och kokhett vatten och se om det funkar. Såg ett husmorstips om att hälla i ättika så det har jag där i nu. Testar allt annars får jag ringa vaktmästaren. Lite pinsamt att ringa vaktmästaren om en sådan sak tycker jag speciellt om man inte vet vad det är som sitter fast. Jag vet ju inte om min son stoppat ner något där.
    fast å andra sidan - det är ju vaktmästarens jobb att göra sånt. Om du bara visste hur många toastopp om dagen dom fixar så skulle det nog kännas mindre pinsamt.

Och visst går det att få stopp utan anledning också.

Vi bor i villa och vi får stopp varje vår pga tjällossning, då släpper alla isproppar i alla brunnar och ledningar och då får vi tvärstopp i toaletterna... jättekul....
  • maamje

Låter ju jättekul. Vi bor i ett jättegammalt hyreshus och rören här är ju inte superbra. Dom ska byta rörstammarna nu efter sommaren. Jäkla massa skum blev det i toan av diskmedlet så jag ska låta skummet sjunka undan nu innan jag vågar spola. Håll tummarna!!

• laoan

Vilka dåliga råd! Varför inte bara trycka in en mopp det kommer Garanterad att släppa! Det var så amerikanerna tåg ut Saddam från hållet!

• Bananabubbs

Åh jag skulle oxå behöva lite hjälp, å d akut! Det är så att min son olyckligtvis råkat spola ner ett bananskal i toaletten, vilket nu sitter långt in i avloppet och det är totalstopp! Någon som kan ge ett tips på hur jag löser detta?

Svar på tråden Hjälp med stopp i toaletten