• snutte
    Äldre 15 Apr 09:14
    49715 visningar
    15 svar
    15
    49715

    Kan 'hugg'/stick smärta i urinröret vara urinvägsinfektion även om det inte gör ont när du kissar?

    är det nagon mer som har en slags hugg/stick smärta da och da i urinröret utan anledning men som inte har ont eller svider när de kissar?
    Var och tog urinprover för tio dagar sen och de visade inga tecken pa urinvägsinfektion, ända sa är det fortfarande irriterat. Behöver ga väldigt ofta pa toa men det kommer nästan ingenting. Känns ibland som om nagon tar en tops och irriterar röret med, men det vara bara nagra sekunder, liksom sticken.
    Nagon som har haft detta?

  • Svar på tråden Kan 'hugg'/stick smärta i urinröret vara urinvägsinfektion även om det inte gör ont när du kissar?
  • adifa8­4
    Äldre 15 Apr 09:24
    #1

    Det kan säkert vara Uvi ändå,jag har aldrig haft sveda utan bara behövt gå ofta på toa och lite konstig känsla där nere. Kolla upp det för säkerhets skull!

  • soljos
    Äldre 15 Apr 09:27
    #2

    Jag har hugg och stick i urin rören, och jag brukar likna det med att mina flickor (jag bär tvillingar) spelar harpa med urin rören....
    Vad jag menar är ... tror du inte att det är barnet som står eller putar på urin rören ....
    Nästa gång det händer se om du kan härleda det till barnet...!

  • Äldre 15 Apr 09:34
    #3
    soljos skrev 2009-04-15 09:27:53 följande:
    Jag har hugg och stick i urin rören, och jag brukar likna det med att mina flickor (jag bär tvillingar) spelar harpa med urin rören.... Vad jag menar är ... tror du inte att det är barnet som står eller putar på urin rören .... Nästa gång det händer se om du kan härleda det till barnet...!
    Ursäkta rättelsen, men man har bara ett urinrör...
  • snutte
    Äldre 15 Apr 09:45
    #4

    Adifa84, jag var hos gynekologen idag igen, men han kollade inte, gav mig bara en ny dos av nagon en gangs medicin utan antibiotika i och sa att jag skulle smörja in med canesten runt urinröret (fast det inte gör ont utanpa).

    Soljos, det kan mycket väl vara sa att det är bebisen som 'leker' med röret, om du dessutom säger att du har exakt samma sak. Men ska det kännas som om de stoppar upp nagot i urinröret da? Det känns som om nagon irriterar röret med en sticka eller pinne liksom och da gör det ont i ett par sekunder och sen fÖrsvinner det. Har du med det?

  • edithl­eona
    Äldre 15 Apr 10:10
    #5

    Jag har likadant och jag tror inte jag har UVI för jag nämnde det för barnmorskan som sa att det är normalt.

  • snutte
    Äldre 15 Apr 10:18
    #6

    Ok, da kanske det är normalt da? Gar du ocksa pa toa väldigt ofta och kissar lite?

  • Prins Solo
    Äldre 15 Apr 11:33
    #7

    Jag hade samma problem när jag var gravid med min son. Det visade sig att han hade fixerat huvudet alldeles vid urinröret och varje gång han vred på huvudet så högg det till och gjorde vansinnigt ont. Detta var mest i slutet av graviditeten. Inget som var farligt men fy faaaan vad ont det gjorde. Skönt att de kunde se var det kom ifrån iallafall.

  • snutte
    Äldre 15 Apr 11:43
    #8

    Prins Solo, ja, det är lite det ocksa att det hade varit skönt att veta vad 'huggen' berodde pa, men det kanske kan vara nagot sant, att bebisen sparkar pa urinröret eller som du hade, vänder huvudet? Ska fraga om en mer ingaende undersökning nästa gang.
    Fler med hugg i urinröret?

  • Äldre 15 Apr 11:47
    #9

    Jag har också en känsla av UVI till och från. Jag har testat ett par gånger men det försvinner av sig själv plus att det gör det från dag till dag. Nu när bebisen blivit större så kan jag koppla ihop det till hur den ligger. Nu tror jag också att det är bebisen som öh.. spelar harpa på urinröret för knuffar jag lite på den så bökar bebisen om sig och svidet försvinner.

  • edithl­eona
    Äldre 15 Apr 13:30
    #10

    Ja jag behöver ofta gå på toa och det kommer nästan ingenting ibland. Sen typ 5minuter efter jag varit så känns det som att jag behövergå igen. Men man kanske ska fråga en gång till för säkerhetsskull. Hade jag inte varit gravid hade jag inte tveka på att det var UVI..

  • snutte
    Äldre 15 Apr 14:13
    #11

    Nynne, bra idé, jag ska prova att buffa till bebisen nästa gang jag känner ett sant där hugg, det kan ju faktiskt vara det.

  • Eminor
    Äldre 15 Apr 14:53
    #12

    Jag har också nåt liknande ibland (v 29, och det har hållit på ett tag), men jag tror att det är barnet som fixar runt.

    Jag har testat UVI och har inga andra symptom på att det skulle vara något fel.

  • snutte
    Äldre 16 Apr 13:41
    #13

    Eminor, ok, det later som om det är normalt da, fast det verkligen ïnte är behagligt... jag ska försöka att buffa bebisen lite nästa gang och se om det gar över. Vet att bebisen ligger med benen nerat sa det kan ju vara sa att den sparkar just pa röret...

  • Äldre 16 Jan 18:28
    #14

    Jag har det nu,men det svider också,skall ner till min husläkare i morgon.blondpuma.

  • Äldre 24 Jan 00:49
    #15

    Så där har jag med att på översta delen av urinblåsan... Tror de är bebis som gör något när de känns så, men ibland när hon sparkar elöer trycker på urinblåsan så sticker å svider de inget alls utan är en helt annan obehagskänsla bara... Men vid dessa tillfällen gör de mer ont än jag haft under hela graviditeten nån annanstans.. Är i v.30

Svar på tråden Kan 'hugg'/stick smärta i urinröret vara urinvägsinfektion även om det inte gör ont när du kissar?