• nano

    Smink...

    Hej.
    Har aldrig använt smink eller "lärt" mig sminka mig men skull nu vilja köpa lite att ha till fest och liknande.

    Har långa mörka ögonfransar och dom gånger jag haft mascara ser jag nästan läskig ut så det undviker jag,. Är väldigt ljus u hyn, blå/gröna ögon och ganska mörka och stora läppar. Har du något förslag på vad jag kan köpa?

  • Svar på tråden Smink...
  • Åsa skönhetsexperten

    Hej!

    Lyckliga du som har långa, mörka ögonfransar! Känner du dig inte bekväm i mascara så satsa på andra sminkprodukter. Om du tänker dig att du mest vill köpa smink till fest-tillfällen, varför inte prova en ögonskugga i någon fin färg? Och ett naturligt läppglans eller skirt läppstift som ljusar upp läppfärgen en aning? Du skriver även att du har ljus hy. En dutt solpuder eller rouge i mild färg värmer upp hudtonen och ger ett litet lyft för ansiktet. Jag skulle även rekommendera en concealer att lägga under ögon och även som bas på ögonlocket innan du applicerar skuggan. (då sitter den längre) Du skriver inte vad du har för hårfärg. Hud, hår och ögonfärg (plus personlig stil och smak) är ofta vad man har i åtanke när man väljer färger. Till blågröna ögon brukar det vara fint med varma bruna nyanser, guld, bronze samt aubergine. 


    Hoppas det här hjälper dig!


    Mvh Åsa  

  • nano

    Tack, det hjälpt mycket!

    Har blont hår som tonar ganska starkt åt grått på vintern och klädstilen är mycket varierad så där spelar det ingen roll men gillar mossgrönt, lila och svart bla.

  • Åsa skönhetsexperten

    Vad bra!

    Men då är du ju inne på rätt spår om du gillar dem färgerna! Mossgrönt och kakhi är ju också jättefint. Låter som du är mer "kall" blond och då funkar ju lila också!


    Mvh Åsa

Svar på tråden Smink...