• Callina

Någon som ätit sandomigrin?

Jag har fått det ordinerat som förebyggande mot migrän. Jag är bara inne på första veckan och är så otroligt trött, känner mig halvdrogad, ändå så trappar jag upp. 2 per kväll nu och till slut ska jag äta 5 per kväll. Funderar på om jag kommer klara av det? Känner mig totalt  väck redan på 2 st...

Tydligen kan man bli hungrigare av dessa tabletter men man ska inte gå upp i vikt automatiskt (dvs metabolismen ska ej förändras men äter jag mer går jag så klart upp i vikt)

Någon med erfarenhet?? Berätta gärna! {#lang_emotions_smile}

• Svar på tråden Någon som ätit sandomigrin?
  • Callina

Oj, ingen? Jag trodde inte det var så ovanligt..

• Waldo

Jag gjorde det för ett antal år sedan.
    Men jag hade ingen effekt av dem och slutade efter ett år

Tråkigt att du har biverkningar av dem, men det kan också vara nu i början. Försök att hålla ut för att se om det stabiliserar sig.
    (Ska du inte fördela dem över dagen mer, det är väl ingen depotablett?)
    Har något minne av att man behöver äta dem en längre period för att se om dom verkligen har någon effekt eller inte

• Callina

Trist att dom inte hade effekt på Dig, men tog det ett helt år innan man kunde konstatera det? Jag är faktiskt lite piggare idag, hoppas det beror på att jag börjar vänja mig. Aledningen till att jag ska ta dom på kvällen är just att det är matthet som biverkning.. Man kanske kan göra annorlunda efter ett tag. Hur många tog du om dagen under ditt år med dessa tabletter?

• Waldo

Jag tog mina på morgonen och kvällen. Tror faktiskt att jag tog en mitt på dagen också, men jag minns inte styrkan på dem

Jag har ganska jobbig migrän och kanske tog det bort något enstaka migränanfall, men inte tillräckligt många för att jag tyckte det var försvarbart att äta mediciner varje dag.
    Jag minns även att jag läste på om tabletten innan jag beslutade mig för att sätta ut den.
    Tabletten hämmar serotoninnivån i hjärnan och detta var en stor anledning till att jag ville sluta.
    Eftersom låga serotoninnivåer är något som går hand i hand med depressioner, så ville jag inte riskera något
    (Jag gick dessutom igenom en ganska tuff period i livet just då)

Svar på tråden Någon som ätit sandomigrin?