• HelHel

Vad kostade urkoppling av airbag på er SAAB 9-5?

Har planer på att göra det men undrar lite på ett ungefär vad det kan kosta.

• Svar på tråden Vad kostade urkoppling av airbag på er SAAB 9-5?
  • Anksan

oj vad var det nu igen. ett par tusenlappar iaf har jag för mig. 2000-3000 kanske. Vi behövde aldrig betala det då bilen är en företagsbil. DOck har vi aldrig utnyttjat det att den är urkopplad. Eller ja tekniskt sett är det nog helt urplockad.

SKa kolla med sambon sedan vad det var det skulle kostat om ingen annan svarar.

• Charmiz

Kostar runt 2500 men runt 4000 att koppla in igen.

• Gorban

När jag kopplade ur en airbag på en 9-5:a så kostade det 700 kr. Det var 2005 men så mycket kan väl inte priset ha gått upp?

• drever

vi har en 9-3 sportcombi som verkstan skulle ta 5000 för att koppla ur sen 3000 för att koppla in igen SJUKA priser

• mickepicke

Följande priser i Uppsala:

Urkoppling
    98-01: 1100kr
    02-09: 1600kr

Inkoppling
    98-09: 800kr

Många av dom som svarat dig tidigare i denna tråd har blandat ihop 9-5 med 9-3.
    Skillnaden på modellerna när det gäller urkoppling/inkoppling är att på 9-3:an byter man även bältet på passagerarsidan medan man på 9-5:an bara monterar ett motstånd och i vissa fall även barnstolsfästen under stolen.

• drever

men att det kan vara sån skilland usch alltså . Nåja det var ju saab 9-5 TS frågade om får hoppas´priserna sjunker lite :) ha det bra alla hej

• JojjeB

1500 betalade vi i Stockholm för ett år sedan (9-5 SC -04).

• Momalicious
    Sköna Emma skrev 2010-06-17 13:18:55 följande:
    OJ hjälp va dyrt det verkar vara. Men jag känner att jag betalar snart vad som helst för att gå bort den och slippa skriket bak och att man får stanna och gå bak var 5 meter....
    Varför sitter du inte bak då?
  • skorpionen80
    Sköna Emma skrev 2010-06-17 13:41:55 följande:
    Om kör själv går ju inte det, finns lixom ingen ratt bak du vet
    Fast hur slipper du skrik och bråk bara för att barnet sitter fram? Du kan väl ändå inte leka med barnet, ta upp napp etc.
  • Sköna Emma
    skorpionen80 skrev 2010-06-17 13:44:04 följande:
    Fast hur slipper du skrik och bråk bara för att barnet sitter fram? Du kan väl ändå inte leka med barnet, ta upp napp etc.
    Bråk? Jag har bara ett barn. Vi har atomat och jag är grym på att köra bil så jag tror inte det blir några problem.
    Sen så ser dotten mig. Det tror jag löser många problem
  • plr

Det låter ganska dyrt tycker jag, betalade 1000 kr för att koppla ur den i min Audi A4 -96. Skulle kosta lika mycket att koppla in den igen.

Men på den modellen så var det bara att löda på ett motstånd istället för utlösaren till kudden, själva kudden fick sitta kvar i bilen. På modernare bilar kan det nog vara mer jobb.

De allra flesta nya bilar kan man ju öven koppla ur med nyckel, det har vi nu och det är guld värt, speciellt när man flyttar runt mycket i bilen.

Svar på tråden Vad kostade urkoppling av airbag på er SAAB 9-5?