• Lilla Nina J

yaz p-piller

är ju kanske inte rätt forum att skriva i men jag har en fråga. är det någon som har ätit yaz p-piller eller äter dem? Isf undrar jag om ni hade/har illamående, ont i nedre delen av magen och ofta är trötta?

jag har ätit dem i snart en månad och det ovanstående plus lite andra saker har hänt sedan jag började äta dem, vilket jag tycker är konstiga biverkningar för jag har aldrig mått så ed andra p-piller.

ha en bra dag :)

• Svar på tråden yaz p-piller
  • lelle

Hej! Det var länge sedan du skrev din fråga, men jag testar att svara ändå. Jag åt Yaz i drygt två månader. Det positiva var att mina tidigare problem med ömma bröst försvann. Därutöver upplevde jag många negativa biverkningar, exempelvis ryggvärk, kraftigt illamående, förändrat luktsinne, ständig törst och en känsla av att vara uttorkad, gaser, och "molvärk" och trötthet. Inget för mig! Illamåendet gjorde att jag ständigt oroade mig för att vara gravid. Nu har jag slutat att ta dem och funderar på att gå tillbaka till minipiller och ömma bröst istället, det var mycket trevligare.

Svar på tråden yaz p-piller