• Rebecca Rydberg

Ordkort/Bildkort

Vet någon vart man kan köpa ordkort/bildkort till barn?

• Svar på tråden Ordkort/Bildkort
  • MCMCM

Vad är du ute efter för bildkort/ordkort. Är det något speciellt. Annars är det lätt att göra själv.

• Rebecca Rydberg
    MCMCM skrev 2009-04-15 21:27:01 följande:
    Vad är du ute efter för bildkort/ordkort. Är det något speciellt. Annars är det lätt att göra själv.
    Jag vet att man kan göra själv.. men jag tänkte att man kanske kunde köpa kort som inte går så lätt sönder :)
  • Dollars matte
    Rebecca Rydberg skrev 2009-04-15 23:09:19 följande:
    Jag vet att man kan göra själv.. men jag tänkte att man kanske kunde köpa kort som inte går så lätt sönder :)
    Ett tips kan ju vara att köpa en lamineringsmaskin. Finns billiga på tex Clas Ohlsson, kostar under 300 kr. Då kan du göra hur många kort du vill! 
    Internet är roligare än text-tv
  • Pinje

Hur gammalt är ditt barn?

Det finns böcker om några som heter Babblarna (4st) (sök på Bokus eller teckenhattens hemsida), det medföljer jättefina memokort till dem som man leker med tillsammans med böckerna. Tror den senaste utgåvan dessutom har magnetiska kort. Dessa böcker har en sista sida med tecken, men den behöver man inte använda. Kolla in hemsidan www.babblarna.se. Förlaget teckenhatten har dessutom massor med material man kan köpa, men det mesta är riktat mot sådana som jobbar med teckenstöd i talutvecklingen. Själv har jag gjort lite olika kort och använt foton, laminerat och satt dit magnettejp (Claes Ohlsson) så tjejen min kan flytta omkring allt på kylskåpet.

• Mc angel

Åh jag e också på jakt efter ord/bild kort... verkar va sjukt svår tå få tag i... i USA finns det överallt....*morr*....

bra tips ang lamineringsmaskin...visste inte att dom var så billiga...tack

Gud vad underbart det är att vara mamma!!!
  • MCMCM

Ordkort/bild kort brukar finnas hos dem som säljer specialpedagogisk material. Det finns så många olika ställen på nätet men sök på specialpedagogisk material eller språkträning. Lycka till

• Popkorn

Jag håller med Dollars matte. Köp en lammineringsmaskin. Den är bra till allt barnens teckningar, spel och då åxå om man vill göra ordkort. Vill man inte rita finns ju clipart, gamla böcker, tidningar. Himla skoj! Jag älskar ju iför sig klipp å klistra. Ha så kul!

Svar på tråden Ordkort/Bildkort