• miababia

Nattjobb hur många nätter

Frågor till er som jobbar (vaken)natt gärna som personlig assistent el liknande. Det här gäller "bara" ett sommarjobb alltså ingen längre tid.
    Hur många nätter i sträck jobbar ni och hur många nätter har ni ledigt innan nästa pass.
    tycker ni det är lättare att jobba flera nätter på raken el bara tex 3 st.

• Svar på tråden Nattjobb hur många nätter
  • Josephina

De är olika hur scheman ser ut. Jag jobbar vakna nätter (Äldreomsorg) och jobbar 8 veckors schema. Vi kör med max 3 nätter i rad, tidigare körde i 4 nätter.

Te.x Jobba 2, ledig 2, jobbar 3, ledig 2, jobbar 2, ledig 3 osv...
    På 100% har vi max 3 nätters ledig på 8veckor...
    65% kan de vara upp till 7 dagars ledig på 8veckor...

Kan även bero på hur långa pass man arbetar, jag arbetar 10H/natt.

Hoppas att de hjälpte lite. Blev kanske lite rörigt...

• Tecken

Då jag jobbade natt som PA så jobbade jag 2-3 nätter, och var sedan ledig 2-3 nätter. Hade ingen långledighet i schemat.

• Josephina

Tror de beror mkt på hur chefen lägger upp schemat. Jag tycker de är rätt skönt att ha 7 nätters ledig.

• miababia

tack för era svar.
    som det ser ut nu så kommer jag som sagt var bara jobba några månader mitten av maj-mitten av juni och sen mitten av juli-slutet av augusti. arbetstiden kommer antagligen bli 22-08
    kommer ha tex 7 nätters jobb sen ledig 7 nätter men även jobb 5, ledig 1, jobb 4 ledig 1 jobb 3 ledig 4.... tror ni det kan bli för jobbigt(alltså att man inte får in helt rutin i sovandet)

• mukis

Jag jobbar som mest tre nätter i rad, sen kan jag vara ledig två dagar sen jobba två nätter sen ledig fem dagar jobba tre eller en natt osv. Men det beror ju på hur man är som person. Jag skulle nog inte orka jobba mer än fyra nätter i rad. Men kan ha ngt att göra med att jag knappt får till att sova mer än fyra timmar per dag. Så man blir ju väldigt trött sista natten!!

Lycka till!

• Miss Lau

Jag har inte jobbat som PA men på krogen och jag antar att vi restauranganställda generellt sett har det lite "sämre". På mitt jobb fanns lite olika lösningar men vi som jobbade heltid jobbade 4-5 nätter och var sen ledig två eller tre nätter. Och ett vanligt pass var 10 timmar. Att vara ledig sju dygn låter ju toppen

• Tecken
    miababia skrev 2009-04-16 12:55:53 följande:
    tack för era svar. som det ser ut nu så kommer jag som sagt var bara jobba några månader mitten av maj-mitten av juni och sen mitten av juli-slutet av augusti. arbetstiden kommer antagligen bli 22-08kommer ha tex 7 nätters jobb sen ledig 7 nätter men även jobb 5, ledig 1, jobb 4 ledig 1 jobb 3 ledig 4.... tror ni det kan bli för jobbigt(alltså att man inte får in helt rutin i sovandet)
    Det enda som låter jobbigt, är det där med att jobba några nätter, vara ledig en natt och så jobba några till. Det tyckte iaf jag var jobbigt (hade inget sånt schemalagt, men gick in extra ibland).
  • södertälje

Jag jobbar 2 nätter ledig ärledig 3,jobbar 3 nätter är ledig 2 nätter är ledig 2 nätter jobbar 3 nätter är ledig 9 nätter och så rullar det på.

• Liiii

Jag jobbar inom äldreomsorgen och vi jobbar på ett 3 veckors schema. v 1 jobba ons, torsd, v 2 jobba mån, tis, fre, lör, sön. v 3 ledig, sen börjar det om igen.

Lukas 070530, bebben i magen BF 090629
Svar på tråden Nattjobb hur många nätter