• Emma Camilla

Baby baddräkt?

Hej!
    Snart är det sommar och jag har börjat fundera på vad min dotter ska ha på sig när hon badar. Hon kommer att vara cirka 10 månader då.

Vad köper man snygga och bra badkläder?

• Svar på tråden Baby baddräkt?
  • BeccyBoop

Räcker det inte med en badbyxa till en så liten?

Min dotter kommer ha sina badbyxor i sommar och då kommer hon vara drygt 1 år. 
    Badbyxor gör att köpa i de flesta butiker där barnkläder säljs. Vi har plastade badbyxor som vi köpt på badhuset.
    så river vi stället
  • Thegran

badbyxor som håller inne "olyckor", finns att köpa på tex badhuset, sportaffärer och en del klädaffärer

• puh fantast

Vår dotter blir 1 under midsommarhelgen och jag har köpt både baddräkt och bikini. Kommer förmodligen inte att använda bikiniöverdelarna, utan bara byxorna.

• Sussi82

10 mån? Låt ungen va naken!!!!
    Vil du beskydda h*n mot solen, ta på en stor vit T-shirt.
    I badhuset gæller badbløja- slæpper igenom kiss, men funkar faktiskt førvånande bra på kladdigt bebisbajs..

• strojes
    Emma Camilla skrev 2009-04-15 14:46:37 följande:
    Hej! Snart är det sommar och jag har börjat fundera på vad min dotter ska ha på sig när hon badar. Hon kommer att vara cirka 10 månader då. Vad köper man snygga och bra badkläder?
    Vid bad ute på sandstrand har jag faktiskt använt vanliga badbyxor på min tjej när hon var mindre för att minska mängden sand i rumpan.
  • Emma Camilla

Okej, då räcker det med badbrallor, solkräm och hatt.

Kan en sådan liten en vara ute i solen eller är det parasoll som gäller?

• Thegran
    Emma Camilla skrev 2009-04-15 14:58:54 följande:
    Okej, då räcker det med badbrallor, solkräm och hatt. Kan en sådan liten en vara ute i solen eller är det parasoll som gäller?
    man ska inte använda solkräm till så små.
    bättre att skydda med kläder.

och de ska inte vara i solen heller, så parasoll är bra.
  • BeccyBoop

Vår dotter är ju så otroligt ljus i hyn så hon får nog ha spf 50 om hon ska kunna leka i solen.

Är nog svårt att hålla en 10-mån under ett parasoll. Vet inte hur din dotter är, men när min dotter var i den åldern fick man springa efter henne konstant. Inte en lugn stund
    så river vi stället
  • Brunello

Solskyddsdräkt såklart!! Långa ben och långa armar! Vill man skydda mot bajsolyckor sätter man en badblöja under!

• Strumpan08
    Brunello skrev 2009-04-15 15:05:00 följande:
    Solskyddsdräkt såklart!! Långa ben och långa armar! Vill man skydda mot bajsolyckor sätter man en badblöja under!
    Smälter inte de stackars barnen då? (seriös fråga, har en ljus dotter som jag inte har någon aning om hur jag ska skydda från solen)
    Strumpan ~ 9/12-2008 ~ sandlada.blogg.se
Svar på tråden Baby baddräkt?