• Jolinesmamma

Hur många dagar har man äl-sekret?

Hejsan!

Som frågan lyder... Hur många dagar har man äl-sekret innan ägglossningen sker? Hur många brukar ni ha? Kan nån hjälpa mig? Så man vet när man ska försöka pricka in "mysandet"

• Svar på tråden Hur många dagar har man äl-sekret?
  • sundsvallstjej

jag hade det typ 3 dagar innan ägglossning, vid ägglossning var det inte lika trådigt längre iaf för mig.

Mys varannan dag veckan kring ägglossning så är du ju säker på att ni träffar, det fungerade för oss iaf=)

• Jolinesmamma

Igår på dagen hade jag inte äl-sekret, men igår på kvällen så hade jag det och idag har jag det... Så enligt dig borde jag ha äl nån gång till helgen? Är lite rädd att missa det... Räcker det med varannan dag? jag har oregelbunden mens, så jag måste passa på när jag väl har äl...

• tulip79
    Oxen82 skrev 2009-04-15 17:38:32 följande:
    Igår på dagen hade jag inte äl-sekret, men igår på kvällen så hade jag det och idag har jag det... Så enligt dig borde jag ha äl nån gång till helgen? Är lite rädd att missa det... Räcker det med varannan dag? jag har oregelbunden mens, så jag måste passa på när jag väl har äl...
    Jag tror att jag har ÄL-sekret i 3-4 dagar. Denna månaden hade jag knappt nåt alls, har just börjat med rosenrot, antar det är den som minskat mängden.

Det är bättre att ha sex innan ÄL än efter, för att spermierna kan överleva i 5 dygn medan ägget max lever 48 timmar om det inte blir befruktat.

Vi satsar på varannan dag från mens tills ÄL passerat (har regelbunden mens). Vi är inne på försök 7, hur många månader har ni försökt?

Lycka till!
  • sundsvallstjej
    Oxen82 skrev 2009-04-15 17:38:32 följande:
    vi hade nog sex varje dag just då jag kände att jag hade lite ägglossningsömt i magen, men veckan innan och efter kan man ju köra varannan dag annars blir man nog lite less och då har man ju garanterat inte missat...att du har oregelbunden mens spelar nog ingen roll alls..jag hade vääldigt oregelbunden med långa cykler, var nästan säker på att jag hade pco, men när vi började försöka så gick det på första försöket, gissa om jag blev chockad, negativ som jag var.
  • Lizz

Jag har äl-flytningar 3-4 dagar innan och lite molvärk.

Varannan eller var tredje dag gällande sex skall vara bättre än varje dag då det tar ett tag för spermierna att mogna. Är det inte tillräckligt bra kvalitet på dem blir det inget;((

• LindafrånFinland

Torsdagmorgon: ömma bröst, svullen i underlivet, skrap i underlivet och ett kortvarigt tryck i vänstra äggledaren. Svullnadskänslor blev kvar i underlivet sedan torsdagsmorgon. Måndag kvällen igen lite ömma bröst. Tisdagsmorgon blev varma känslan/pulssen i underlivet till en värk och jag fick genomskilniga flytningar. Då var jag redan orolig. Tisdag (igår) kväll inte just alls värk mera. Idag lite lite värk på dagen och flytningar.

Jag har just lämnat ppillren och är idag på min 15 dag efter mensens 1:a dag.

Tror ni jag hade ÄL igår?

• Lizz
    LindafrånFinland skrev 2009-04-15 21:17:10 följande:
    Torsdagmorgon: ömma bröst, svullen i underlivet, skrap i underlivet och ett kortvarigt tryck i vänstra äggledaren. Svullnadskänslor blev kvar i underlivet sedan torsdagsmorgon. Måndag kvällen igen lite ömma bröst. Tisdagsmorgon blev varma känslan/pulssen i underlivet till en värk och jag fick genomskilniga flytningar. Då var jag redan orolig. Tisdag (igår) kväll inte just alls värk mera. Idag lite lite värk på dagen och flytningar. Jag har just lämnat ppillren och är idag på min 15 dag efter mensens 1:a dag. Tror ni jag hade ÄL igår?
    Beror på hur lång cykel du har? Men låter ju som äl och ganska rätt i tiden på en 29 dagars cykel..
  • LindafrånFinland

Jaa 28 dagar om det var igår. 30 dagar står det i datorn på preventivrådgivningen, men de va ju när jag var 15 år. Nu e jag 24 år så. De ha ju hunnit ändra.

• Jolinesmamma

Då är nog äl på gång snart, för igår kände jag definitivt nåt som liknade mensvärk + äl-sekret. Även varm i kroppen o lite huvudvärk!? Brukar man ha det?

Svar på tråden Hur många dagar har man äl-sekret?