Quorn färs någon???
är det gott?
nyttigt?
bättre än nötfärs?
vilka näringsämnen?
om man ska göra pasta och köttfärsås kan man göra precis som man gjorde med nötfärsen fast man bara byter ut till qourn?
är det gott?
nyttigt?
bättre än nötfärs?
vilka näringsämnen?
om man ska göra pasta och köttfärsås kan man göra precis som man gjorde med nötfärsen fast man bara byter ut till qourn?
Har du hört talas om specialingredienser som "bra bakterier" i probiotiska drycker och yoghurt etc? Vi har också vår egen specialingrediens.
Alla Quorn?-produkter innehåller mykoprotein. Mykoprotein är, precis som champinjoner och tryffel, en näringsrik medlem av svampfamiljen. Det finns många fördelar med mykoprotein, här nämner vi bara några:
? Mykoprotein är en svamp som innehåller högkvalitativt protein och kan användas som en helt vegetarisk, alternativ proteinkälla till kött, fisk och fågel.
? Mykoprotein är naturligt fettsnålt.
? Mykoprotein innehåller mycket få kalorier, så vi kan erbjuda ett livsmedel som smakar bra, utan att innehålla många kalorier.
? Mykoprotein innehåller även nödvändiga kostfibrer, som hjälper till att hålla matsmältningssystemet i form.
? Mykoprotein innehåller inget som helst kolesterol. Så genom att äta en balanserad kost med lågt fettinnehåll bestående av bland annat Quorn?-produkter kan du upprätthålla en normal kolesterolnivå, vilket bidrar till ett friskt hjärta.
? Mykoprotein är helt fritt från kött. Organismen finns naturligt, men vi odlar den under kontrollerade förhållanden så att vi kan framställa ett stort antal olika Quorn?-produkter av hög kvalitet.
Quorn?-produkter är de enda livsmedel som innehåller det här vegetariska specialproteinet. Våra expertkockar har många års erfarenhet av att använda mykoproteinet och omvandla det till såväl ett läckert utbud av färdiga rätter, biffar, korvar och burgare som våra populära ingredienser filéer, färs och bitar.
Taget från www.quorn.se
Du måste krydda det lite extra, annars smakar det inte så mycket tycker jag. Lite extra salt tex. Det är bara att använda det som vanlig köttfärs i tex. köttfärssås. Inget krångel alls.
thnx
du kan laga maten precis som du gjorde innan.. alla säger olika om det är nyttigt eller inte..
maddsut?
vem säger att de är dåligt?
på vilket sätt?
jag har hört det på tv och läst det i tidning. kommer inte ihåg varför. men du kan säkert hitta det på internet, någon har säkert skrivit nått om det.
själv tycker jag inte det är dåligt. jag äter det och tycker det är gott. och även om det finns nått ämne i som inte är så nyttigt så är jag säker på att det är nyttigare än en pizza och en massa godis =)
Vår erfarenhet är att den frysta färsen smakar bäst med kort koktid. Den behöver inte stekas. När jag gör färssås så tillsätter jag den sist och låter den koka med en liten stund så att den blir varm.
Finns ett torkat alternativ, sojagranulat, funkar utmärkt det med.
NÄR jag tänker efter va de inte nåt om nåt gift i?
ååå ja blir så arg,
allt är farligt....
e ämnen, socker, fett, glas,, vad kan man äta??
ärligt????
haha
glöm att det där!! tänk att det är nyttigt, för det är det.. men idag finns det knappt inget som är HELT nyttigt, alltid finns det nått ämne..
Ät det du vill! =)
www.alternativ.nu/smf/index.php
hittade : (