• Tokstolla

Vilken Barnvagn i Ford Fiesta (02-09), eller annan småbil...

Någon som har en ford fiesta modell 02-09 och barnvagn i bagaget UTAN att behöva fälla ned något säte?
    (Ni med små, små bagageutrymmen får också svara men ange gärna vilken bil ni har då )

Köper hellre en dyrare vagn än byter bil då det senare låter som en mer kostsam historia

• Svar på tråden Vilken Barnvagn i Ford Fiesta (02-09), eller annan småbil...
  • hermia

Jag är också intresserad av att veta vilken barnvagn som passar i Ford Fiesta. Vår bil är 2003 års modell. Vi testade med Brio Nova Classic, men den gick inte in. Funderar på att köpa en Brio Happy med compact chassi, men vad jag förstår har den inget teleskophandtag vilket vi nog vill ha. Vi vill också gärna ha en fyrhjuling med lufthjul som klarar lång a promenader, gärna på grus/jord/snö... klurigt det här.

• musk

Puffar lite i tråden, o hoppas på att NÅGON har barnvagn för fiesta eller annan småbil :)

Gravid v.13 - bf. 4/12
  • wallinskan

Jag har en peugeot 206 med ett pyttelitet bagageutrymme men vår brio go får plats :) inga problem.

• HannaS83

Jag skulle tro att buggaboo är en av de minsta vagnarnahopvikt? Sen om du inte kör så mycket så kan du ju köpa nån form av paraplyvagn som du kan klicka på bebisskyddet på tills bebisen kan sitta i den. Och ha bara i bilen.

• Parksandrec

Buggaboo kostar ju en slant eller två... Vore fint med nåt mer alternativ. Hoppas det finna

• musk

Är alla buggaboo mindre eller nån speciell du menar?:) är de sån man kan fästa bilbarnatolen på också, om man har rätt stol vill säga?

Gravid v.13 - bf. 4/12
  • BodyMindSoul

mmm, vi har också kikat på Buggaboo, men har ven förälskat mig lite i Joolz, tänkte åka ut till helgen och prova lite vad som går in. Vi kör en Mazda 2 och det känns värdelöst att behöva sälja en nästan ny bil... soom att slita sönder tusenlappar :S Jag återkommer med utvärdering :D

• HannaS83

Jag har en cameleon. Den är super liten ihopvikt. Men om man ska ha med liggdelen är det ju en annan historia, även om buggaboo cameleons liggdel blir väldigt platt den med.. Jag skulle använda babyskyddet på klickat mest tills man kan byta till sittdelen. Det finns många vagnar som det går att klicka på babyskydd. Buggaboo är dyr, men jag har t.ex haft min i 4.5 år och ska ha en 3de bebis i nov. Som kommer att kunna använda den i yttligare 4 år. Så även om den är dyr i inköp så behöver man ju ingen annan vagn. Sen kan man beställa en ny från Holland mycket billigare eller köpa begagnad.

• Mollis

Vi har en ford fiesta -07 som andrabil. Vår barnvagn, en Teutonia Mistral S, går att lägga i bagaget om man tar av ena hjulet (vilket är väldigt enkelt). Däremot får man lägga själva insatsen (ligg- eller sittdelen) i baksätet. Den tar då upp en sittplats.

• musk
    Mollis skrev 2013-06-03 16:01:36 följande:
    Vi har en ford fiesta -07 som andrabil. Vår barnvagn, en Teutonia Mistral S, går att lägga i bagaget om man tar av ena hjulet (vilket är väldigt enkelt). Däremot får man lägga själva insatsen (ligg- eller sittdelen) i baksätet. Den tar då upp en sittplats.

Tack!! Får barnstolen plats brevid? Eller har ni den där fram? För jag kan inte koppla ur min airbag, isåfall måste jag lämna in bilen. Så därför funderar ja på utrymmet för barnstolen där bak!:)
    Gravid v.14 - bf. 4/12
  • auapower

Vi har en Mazda 6 (sedan) och en Toyota Yaris, vi har köpt oss en Crescent Classic barnvagn, den går in på "höjden" i toyotan och utan några problem i mazdan, liten och smidig barnvagn Glad rekommenderar den varmt! Dock har inte bebis kommit än här, men vi har testat att få in den i båda bilarna och tagit en testsväng med vagnen, bra körkomfort och den blir liten och smidig när man fäller ihop den. Hjulen är jättelätta att ta av om det skulle vara tight med plats  Glad

• Rebban

Har en liten puttebil Citroën C1 och en Bugga Cameleon vagn. Får plats i bagaget utan problem men själva liggdelen måste stå i baksätet. Vet inte om det var ok eller om du ville att liggdelen också skulle få plats i baksätet. Jag valde faktiskt också vagn efter förmågan att enkelt fälla ihop och lyfta in och ur bil. Man gör ju det en miljard ggr så tyckte det var viktigt :)

• Mollis
    musk skrev 2013-06-03 22:43:27 följande:

Tack!! Får barnstolen plats brevid? Eller har ni den där fram? För jag kan inte koppla ur min airbag, isåfall måste jag lämna in bilen. Så därför funderar ja på utrymmet för barnstolen där bak!:)

Jadå, barnstolen får plats brevid. Vi har barnstolen i baksätet, bakom passagerarsätet. Det blir då lite mindre benutrymme i passagerarsätet eftersom man får ha det lite framskjutet, så en väldigt lång person kanske knappt får plats. Men jag och min man som är 162 cm resp 180 cm har inga problem med benutrymmet. Då syftar jag på när vi har bilbarnstolen till vår dotter som är över 2 år, alltså inte babyskyddet som man har i början. Har man babyskyddet så är det mer plats såklart.
    Så det funkar absolut att åka två vuxna och ett barn med barnstol i en Fiesta. Jag har inte så bra koll på hur stor vår vagn är i jämförelse med andra, men det kan du nog kolla på Teutonias hemsida ifall du skulle vilja veta.
  • josen 1

Teutonia Fun med mjuklift gick in i vår polo :) nu har vi en moutainbuggy Swift i vår golf och få är det gott om plats kvar :)

Svar på tråden Vilken Barnvagn i Ford Fiesta (02-09), eller annan småbil...