• KPersson

Någon som inte haft smärta vid missfall utan bara blödningar?

Jag är gravid i vecka 6+4 och har haft små blödningar sedan dess. Min syster och andra omkring mig säger att jag inte skall vara orolig så länge det inte gör ont och så länge det inte kommer rikligt med blod ( typ en mens). Men är det verkligen så att det inte kan vara missfall bara för att man inte har ont?

• Svar på tråden Någon som inte haft smärta vid missfall utan bara blödningar?
  • MLT

Jag blödde lite i förra veckan och ringde två gynmottagningar och 3 privatkliniker som alla sa samma sak - det är ingen fara utan jättevanligt, fick inte komma in på gyn för undersökning. Idag har jag dock fått en mörkröd blödning med 4 klumpar i och det känns absolut inte normalt, ska ringa gyn igen i morgon.

Jag tror tyvärr inte att du kommer få någon hjälp om du ringer gyn, men du kan ju alltid försöka!

• Zanna85

hejsan!
    Jag har precis varit gravid (har fått missfall för typ 2-3 veckor sen)
    det började med att när jag hade haft sex så började jag blöda. ringde till kk... dom sa att det va normalt... men jag blödde lite hela tiden... hade lite lite lite ont i magen (kändes knappt) det onda hade jag med barn 1 oxå i början av gravitet, som är 1,5 år nu.... så jag trodde det va det.... men sen gav jag inte mig utan jag åkte in på akut kk... jag kom in och sa att jag va rädd för att fått missfall.... hon fråga om jag hade ont i magen och det hade ja inte precis... hon kollade och sa att jag har fått missfall :(..... skit jobbigt va det.... men antagligen så kan man få missfall utan att det gör ont i magen tyvärr.... det verkar så iaf eftersom jag fick missfall.... något mer du vill veta så skriv till mig ;)

• emmisss

varför åker du inte till gynakuten?... låter som mig i tisdags...

Rosa flytningar, ingen smärta, till att gå övr mer och mer till mensliknande, ingen smärta, till att gå över till lite mensvärk.

Visade sig vara missfall i vecka 8...

.MLT skrev 2009-04-15 21:47:08 följande:
    Jag blödde lite i förra veckan och ringde två gynmottagningar och 3 privatkliniker som alla sa samma sak - det är ingen fara utan jättevanligt, fick inte komma in på gyn för undersökning. Idag har jag dock fått en mörkröd blödning med 4 klumpar i och det känns absolut inte normalt, ska ringa gyn igen i morgon.Jag tror tyvärr inte att du kommer få någon hjälp om du ringer gyn, men du kan ju alltid försöka!
  • nordlund1

har tyvärr haft två missfall som inte kännts överhuvudtaget :/
    hade jag inte gjort grav tester innan så hade jag aldrig vetat att jag va gravid.

men jag hoppas verkligen att det inte är missfall du fått

• MolleMalin

Jag har haft tre störtblödningar i början av den här graviditeten. På första vul såg man att det var en tvilling som vi tyvärr förlorat men de andra två blödningarna fick vi ingen förklaring på. Är hursomhelst i v 29+3 idag:)

Jag hade lite ont den första blödningen men inte som mensvärk utan ngt annat ont som jag inte kan förklara. De andra två blödingarna forsade det blod några minuter för att sedan upphöra direkt o ingen smärta alls.

Lycka till! Hoppas verkligen att det inte är ngn fara. Har fått tre mf + den förlorade tvillingen o det är inget vidare...

• September78

Jag hade inte särskilt ont när jag fick missfall. Känns inte som mensvärk, utan mer som att livmodern krampar sig lite för att stöta ut.

Jag liksom bara kände i kroppen att det inte stod rätt till, svårt att förklara, men symtomen försvinner och (vid mina mf så hade jag dåligt med symtom ända från början, förutom trötthet vilket var det mest utmärkande).

• sz84

Hej! jag fick mf för 2 v. sen jag fick en blödning som va oroväckande ringde då gyn som bad mig avakta till dagen där på...blödde fort, åkte in och det konstaterade att jag hade en hotad mf, min gulesäck va för stor!! vet ej va det berodde på...sen senare på kvällen kom lite klumpar, hade lite ont knappt känndes, men det var den dagen jag tappa mitt=( för en v. senare skulle jag in och kolla men då fanns inget kvar!!

Hoppas att det inte är något!! när ska du in då?? Håller mina tummar för dig att allt är som det ska=) kramar

• Annkris

Jag hade två tidiga mf förra året. Hade inte ont vid något av dessa, och blödde något mindre än vid vanlig mens. Under pågående graviditet (är i vecka 35) hade jag dock väldiga menssmärtor och blödningar fram till vecka 18.

• Therese6699

Jag hade inte ont vid mina två missfall. Jag blödde inte speciellt mycket heller.

• Forbidden

Jag hade inte heller ont vid mitt mf, och blödde som en mens, va runt v 6 kanske. Åkte heller inte in och kollade, utan tog ett grav test någon vecka senare som visade neg.

Svar på tråden Någon som inte haft smärta vid missfall utan bara blödningar?