• BabyBus

Har du använt internetmäklare, typ hemverket.se?

Hej!

Jag ska sälja min lägenhet och håller på och kollar runt på mäklare just nu.

Det finns ju endel internetmäklare som är bra mycket billigare än de vanliga mäklarna. Visserligen får man ju göra endel av jobbet själv, men det har jag inga problem med.

Är det någon som använt sig av www.hemverket.se eller någon annan mäklartjänst på internet? Hur var det? Fick ni lägenheten/huset sålt?
    När betalar man mäklaren?

Tack på förhand

• Svar på tråden Har du använt internetmäklare, typ hemverket.se?
  • Trixi8

jag skulle använde de en gång med de skulle ta ut ett arvode på 15000kr så då anlitade vi en annan istället.

• BabyBus

Tack för svaren

Har ni andra förslag på internetmäklare är de mer än välkomna.

Har inte bråttom med att sälja, så jag har tid att kolla runt olika alternativ.

• Guta55Mo
    Hej!

Vi har precis sålt vårt hus via Hemverket. Det gick hur bra som helst och vi är väldigt nöjda med deras tjänster. Det känns skönt att betala bara 10 000 i mäklararvode istället för 90 - 100 tusen som lokala mäklare tar. Det är ingen konst att visa sitt eget hus/lägenhet själv eller att annonsera visningar på hemverkets hemsida. Allt annat gör de, precis som alla andra mäklare. Det kan ta tid att nå de på telefon, man får vänta lite i kö, men det gör man nästan överallt idag. Vi rekommenderar de varmt. Lycka till med försäljningen.

Glada hussäljare 
  • Noname00

När jag säljer så kommer jag anlita hemverket, ser ingen mening att betala 50k i grundavgift + provision för att det ska komma en mäklare ställa ut en skylt och vara här i 2x 45 minuter.
    Vill jag inte ha hand om visningen själv så låter jag en vän utföra den som dessutom är bra på försäljning.

Svar på tråden Har du använt internetmäklare, typ hemverket.se?