• silhuett

Vad tycker ni om Joshua?

Nu menar jag inte det svenska uttalet Josua, utan den engelska varianten. Dock UTAN det engelska J:et, utan ett helt svenskt J.
    Fattar ni nått av mitt babbel?

Jag tycker det är ganska snyggt, och inte så vanligt i Sverige, eller?

• Svar på tråden Vad tycker ni om Joshua?
  • Fille Fjonkan

Jag har alltid gillat det namnet Jag tror inte det är särskilt vanligt här. Kolla här hur många det finns: www.scb.se/templates/Standard____31245.asp

Jag är lite svag för namnet Nathaniel, men det blir ju Nathanael på svenska och det tycker jag inte är lika fint

• silhuett

Varför "måste" det bli det på svenska? Nathaniel borde väl funka bra på svenska, eller??

• silhuett

Tydligen finns det 314 som heter Joshua i Sverige. Inte så mycket egentligen eftersom det är män i alla åldrar.

• Fille Fjonkan

Nja, jag tror de flesta skulle tveka att uttala "th" som något annat än "t" (I Sverige och om ett svenskt barn) och då blir det inte lika fint längre Men jag kan ha fel

• Fille Fjonkan

314 av ca 4.5 miljoner är inte så många. Inte så troligt att 2 Joshua hamnar på samma dagis och i samma klass etc

• silhuett

Fast de flesta kommer väl även uttala "mitt" Joshua med ett engelskt J ("Djoshua").
    Det är smällar man får ta

• Fille Fjonkan

_Jag_ skulle i alla fall inte göra det!

• Wagram

Jag tycker mycket om namnet Joshua och vi har pratat om det till var pojke, men det foll pa att vi bor i USA och vi inte vill ha ett namn som uttalas sa olika har och i Sverige. JAg tror nog att de flesta skulle uttala det med svenskt j i Sverige, enligt min erfarenhet har folk ofta inte koll pa hur j uttalas pa engelska.

• Wagram

Jag tycker mycket om namnet Joshua och vi har pratat om det till var pojke, men det foll pa att vi bor i USA och vi inte vill ha ett namn som uttalas sa olika har och i Sverige. JAg tror nog att de flesta skulle uttala det med svenskt j i Sverige, enligt min erfarenhet har folk ofta inte koll pa hur j uttalas pa engelska.

• Norrlandsmorsan

Låter som ett religiöst sektnamn .....

Svar på tråden Vad tycker ni om Joshua?