• MajaLinnéa

Sminkning inför bröllop...

Jag gifter mig i agusti, och har tänkt att fixa sminket själv, med hjälp av mina 3 systrar.

Vad behöver jag för produkter?
    Jag har ljus hy (blir sällan brun på somrarna), lite fräknig, gröna ögon, ljusa ögonfransar och ganska ljusa bryn.

Jag vill ha en enkel make up!

• Svar på tråden Sminkning inför bröllop...
  • Åsa skönhetsexperten

Hej Maja!

Grattis! Vad roligt! Vad man ska tänka på när det gäller bröllops-makeup är att använda hållbara produkter. Gärna vattenfast mascara, pennor som sitter bra etc. Sminket ska hålla hela långa dagen och tåla en och annan tår. Om du är fräknig så tycker jag inte du ska försöka dölja fräknarna med tjock foundation. Lite solpuder i varm färg borde räcka och kanske en flytande concealer under ögonen eller att täcka rödheter i huden här och där.

(Om du lätt blir glansig så se till att ha ett transparent kompakt puder till hands, man kan lätt se lite glansig ut annars på bild.)

Om du vill ha en enkel makeup så använd mjuka, beiga och varma bruna toner på ögonen, inte för mörka färger. Det är lättare att sudda lite ljusare toner. Till läpparna skull jag satsa på ett relativt matt läppstift nära din egna läppfärg. Det sitter bättre än ett glans och skulle det försvinna lite under dagen så syns det inte så tydligt.

Vill du inte använda mascara så kanske det räcker att du färgar fransarna på salong. Det kan göra stor skillnad och då behöver du inte oroa dig för att mascaran ska rinna...Det är fint att plocka och färga ögonbrynen också, men se till att de inte blir alltför mörka om de naturligt är väldigt ljusa.

Lycka till!
    Mvh Åsa

Svar på tråden Sminkning inför bröllop...