• jojo7

Smink?

Hej!
    Jag sminkar mig väldigt sällan dels pga tidsbrist.
    Du säger att Concealern döljer sömnbristen, är det den som tar bort blå ringar under ögonen? Vilken ska man köpa?
    Jag kan inte ha nån typ av foundation (stavefl kanske) i ansiktet då min hud är extremt torr och krämen bara krullar sig i ansiktet varje gång.
    Har du lite sminktips på hur man fixar sig snabbt på en mjukt sätt och vilkar produkter ska man använda. Vill börja sminka mig varje dag...

MVH Johanna

♥Albin♥ född 30/8 -06 och ♥Jesper♥ född 20/10 -07 mina ögonstenar!
  • Svar på tråden Smink?
  • Åsa skönhetsexperten

Hej Johanna!

Om du har torr hud så måste du se till att smörja in huden mycket ordentligt innan du applicerar foundation och använd en tunn, mjukgörande foundation (vatten och oljebaserad) om du ska använda ngn överhuvudtaget. Annars blir det som du säger, att det "krullar sig" på huden. Det får inte vara en puderbaserad eller matte foundation.

Concealer är till för att dölja mörka ringar under ögonen, och tex rödhet i huden. Oftast brukar en ljusreflekterande, flytande concealer funka bäst under ögonen. Färgen få gärna dra åt det lite beiga, rosa hållet. Till att dölja rödhet funkar en lite mer gulaktig concealer bäst.

Om du vill lägga en snabb fin makeup så satsa på 4-5 produkter till att börja med, så kan du ju "avansera" efter hand. Concealer för att jämna ut hudtonen, ett rouge för att ge hälsosam färg, en mjuk penna (grå el brun tex) för att rama in ögonen, mascara och kanske ngt naturligt läppglans el färgat läppbalsam. Det är en bra början. Sen kan man kanske börja använda ögonskugga osv så småningom.

Lycka till,

mvh Åsa

Svar på tråden Smink?