Någon som har en KitchenAid?
Är ni nöjda med den?
Hur ofta använder ni den ungefär?
Vad är det bästa med den?
Funderar på att köpa en men vill inte dra på mig en dyr dammsamlare :)
Är ni nöjda med den?
Hur ofta använder ni den ungefär?
Vad är det bästa med den?
Funderar på att köpa en men vill inte dra på mig en dyr dammsamlare :)
Nej man jag vill ha! Kan dock inte bestämma mig för vilken färg.. Skulle egentligen vilja ha en med lite större skål, men det verkar svårt att hitta.
Köpte mig en Kenwood Patissier istället för jag ville inte betala så mycket pengar för en så lite maskin som Kitchen Aid (den som kostar typ 5000:-, inte den större då)...
Är nöjd med min Patissier tills jag får råd att köpa en Kenwood Major Titanium senare...
Jag har en! Den är jättebra till att vispa med. Jag använder den även till att skiva potatis o liknande, riva morötter och så. Men jag är inte helt hundra nöjd med degblandningen. Kroken kommer inte riktigt åt överallt så det ligger mjöl kvar i bunken när degen är blandad... Kanske har ställt in den fel? Ska kolla faktiskt. Köttkvarnen har jag aldrig använt, ínte heller frukt och grönsaksmosaren... Men jag har bara haft den sedan i julas.
Jag fick en Kitchen Aid i present, och den var bra; men tyckte inte att jag använde den så ofta, så jag sålde den och köpte en raskatt för pengarna istället! =o)
Ja, det lutar åt att det blir en KitchenAid, men jag har redan två raskatter så det blir ingen sådan affär om jag tröttnar. Kanske jag kan byta en av katterna mot en sådan istället? :)
Ska kolla Kenwood också, tack för tipset!
Min svärfar har en, han tycker den gör jobbet ganska bra, men låter alldeles för mycket ( han är kock, konditor och kocklärare, så han borde ju veta jag tycker den är kanonsnygg och vill ha en iallafall
Här köpte jag min:
www.tretti.se/hushallsapparater/matberedare_och_assistenter/koksassistenter/kenwood-mx-275
2160:- gav jag för den!
Den har ingen passertillsats eller köttkvarn som KA har men det använder jag sällan och kommer hellre att vänta tills jag får råd att köpa Kenwood Major Titanium som har mängder med tillbehör. Just nu behöver jag bara en maskin att baka, vispa och sånt med.
Jag har en KitchenAid som används flitigt, mest för brödbak och vispning. Jag är väldigt nöjd, stark och bra.