• Moonstone

Rosa när jag torkar mig (v11)

Vet att allt kan vara "normalt" och slemhinnor etc, men jag är så fruktansvärt orolig just nu!

I två dagar har jag fått lite rosa på pappret när jag torkar mig. Igår var det även två pyttesmå blodfläckar i trosan (syntes för att det var vita trosor).
    Det är ljust rosa och kommer som sagt när jag torkar mig. Känner mig torr och som skavsår, så jag antar att det kan vara små sår eller nåt, men givetvis känns det inte bra!

Har rätt mycket flytningar, de ser dock ljusa (åt gula hållet) ut, förutom om de blandas med det rosa på pappret. Känns som om det kan komma från olika ställen så att säga, men det är så svårt att vara säker. Tror ni det är värt att ringa KK eller nåt?

• Svar på tråden Rosa när jag torkar mig (v11)
  • crazy hannah

Du kan vara lugn, har flertal kompisar som haft likadant och alla de bär eller har redan fått sin bebbe. Skall ju inte säga att det abslout inte kan vara nått men jag tror inte det. Börjar det blöda eller känns jätte konstigt skall du förståss ringa din Bm men jag tror inte att du behöver oroa dig iaf inte i det här skedet.

KRAM & Grattis till bebben i magen

• Ellisizza

Du kan ju alltid ta en tops och sticka in i slidan lite försiktigt så ser du ju om det kommer därifrån?

• Kyltsi
    Ellisizza skrev 2009-04-16 20:00:08 följande:
    Du kan ju alltid ta en tops och sticka in i slidan lite försiktigt så ser du ju om det kommer därifrån?
    What!?! Var det seriöst?
    Och hur har du tänkt att hon skulle kunna avgöra vart hon blöder ifrån på det sättet??

Små blödningar kan vara helt ofarligt men inte alltid. Ring kk eller din BM be om att få en undersökning.
  • Mirelena

dum fråga haft sex det senaste dygnet?? slemhinnorna brukar göra så då...

• Bånut

Jag hade precis så som du de senaste dagarna. Är i v 17, ringde kk, och de gav mig en tid för undersökning dagen därpå (idag). Det var en svampinf. (som iof var på tillbakagång) men det skulle också ha kunnat vara bakteriell vaginos (då blir man torr) - som kan orsaka för tidig födsel senare. Missfärgade flytningen var av att slemhinnorna som är sköra under en grav. hade spruckit lite av infektionen och något blodkärl spruckit med då.

Alltså: Inget farligt - men hade det inte gått bort av sig själv behöver man ju veta om man ska ha antibiotika eller behandla mot svamp.

Iaf: Jag skulle ringa kk om jag vore dig! Bättre kolla en gång för mycket än för lite

• thissy

ring kk.
    hade haft så denna vecka med.
    var vid kk igår och då var det konstaterat att det var ma.
    koll upp det för säkerhetens skull.

så slipper du gå och fundera.

• debban

Jag skulle absolut ringa och få tid för undersökning även om det säkert är helt lugnt.

Du kan ha fått en urinvägsinfektion som du inte märkt av och då är det viktigt att du får behandling.

Jag har fått blödning båda mina graviditeter och det har då varit urinvägsinfektion båda gångerna, första gången i v.11 och andra gången i v.16.

Jag vill inte skrämma upp dig men en graviditet där emellan fick jag blödning i v.12 och det va missfall, inte mycket blod alls men blodet va då mer brunaktigt och fläckigt, sen hade jag haft som mensvärk i magen i flera veckor, fostret va bara 8 veckor gammalt.

Dom brukar säga att när blodet är mer rosa och färskare så brukar det oftast inte vara någon fara.

Men jag rekomenderar iallafall att du usöker gyn så du får bli undersökt och göra ultraljud.
    Bättre att vara på säkra sidan och så du kan känna dig lugn.

Lycka till

• xxJessikaxx

Vill bara sticka in och säga att jag har hört tvärtom, brunt blod är gammalt och oftast ingen fara medan färskt rött ju visar att det är en pågående blödning.
    Dock är det säkert individuellt.
    Håller tummarna TS att det inte är ngn fara, ¨många blöder ju under graviditeten utan att det är problem.

• Badgirl

Ring till KK och boka en undersökning, lika bra att veta säkert. Jag fick också blödningar i v.11 och det visade sig vara ett MA där fostret dött i v.7 redan. Vill inte måla fan på väggen och blödningar kan man ha även fast inget har hänt, men om jag vore du skulle jag ringa iaf för att stilla min oro.

• Ellisizza
    Kyltsi skrev 2009-04-17 10:45:12 följande:
    What!?! Var det seriöst? Och hur har du tänkt att hon skulle kunna avgöra vart hon blöder ifrån på det sättet?? Små blödningar kan vara helt ofarligt men inte alltid. Ring kk eller din BM be om att få en undersökning.
    Jo det var seriöst men kanske dåligt förklarat. Jag fick rosa på pappret när jag var kring v10-12 och visste inte var det kom ifrån. Blev grymt orolig så klart. Tog en tops och stack in lite i slidan och där var inget blod. Petade med en annan tops mer i mellangården bak mot rumpan och då blev den lite röd. Visade sig att det var en spricka i mellangården som blödde. Behövde inte oroa mig alls då blodet inte kom från slidan.

Menade mer att man på det sättet kan kolla om det kommer där innifrån eller från någon liten spricka någon annanstans. Så klart kan man ju inte se varifrån i slidan blodet kommer ifrån om det blöder där men det var inte å jag menade heller..
  • VinterLycka

Jag har oxå haft flytningar när jag torkat med och kör oxå på tops metoden... =)

Ellisizza skrev 2009-04-17 17:15:11 följande:
    Jo det var seriöst men kanske dåligt förklarat. Jag fick rosa på pappret när jag var kring v10-12 och visste inte var det kom ifrån. Blev grymt orolig så klart. Tog en tops och stack in lite i slidan och där var inget blod. Petade med en annan tops mer i mellangården bak mot rumpan och då blev den lite röd. Visade sig att det var en spricka i mellangården som blödde. Behövde inte oroa mig alls då blodet inte kom från slidan.Menade mer att man på det sättet kan kolla om det kommer där innifrån eller från någon liten spricka någon annanstans. Så klart kan man ju inte se varifrån i slidan blodet kommer ifrån om det blöder där men det var inte å jag menade heller..
Svar på tråden Rosa när jag torkar mig (v11)