• Mamma dec 2004

Torslanda

Finns det bostadsområden i Torslanda som inte anses så bra? Vilka isåfall? Varför? Om man är ute o letar hus (radhus/parhus) så vill man ju småningom hamna där det känns bra att bo så alla tips mottages tacksamt!
    Var ska man bo i Torslanda med omnejd för en bra uppväxt för vårt barn?

• Svar på tråden Torslanda
  • modesty74

Nej, Torslanda är över lag en bra stadsdel (en av Göteborgs "finaste").
    Snobbigt på en del ställen, men absolut ett ställe där barnen åtminstone kan få en bra skolgång. Uppväxten beror ju mest på hur du är som förälder, inte bara på miljön, men jag förstår vad du menar;0)
    Själva skall vi flytta till Björlanda så småningom, det är lantligt och mysigt där och Björlandagårdens skola är superbra, så det rekommenderar jag.
    Torslanda f ö har höga tomt/huspriser, men har man pengar att betala med:
    GO FOR IT !!!

• Mamma dec 2004

Tack Modesty för svar. Över lag en bra stadsdel - snobbigt på en del ställen skriver du, men finns det ställen i Torslanda som är mindre "bra"? Vilka då? Vet du nåt som tex kan ge kommentaren: "jaså, bor du DÄR?!" i lite negativ ton.... ja du fattar vad jag menar.

Någon mer med tips / kommentarer?

• Fruxo

Hällsvik e ett fint område i Torslanda. Vet ej om jag kan hålla med att det e gbg finaste område Torslanda alltså. Finns finare områden tycker jag här i Götet.

Tyvärr så e inte Hisingen min starka sida. Men Torslanda har jag inte hört nåt negativt om. Hittar ni nåt bra ställe att bo på o ni trivs där så kommer era barn att få en fantastiskt uppväxt.

• Aurum

Det finns inga "mindre bra" områden i Torslanda, tvärtom håller jag med ovanstående om att Torslanda istället är lite snobbigt, just för att det är lite dyrare att bo där.
    Torslanda har problem med nassar, finns tyvärr en del som sympatiserar med Sverigedemokraterna osv. Nyligen har skolorna där fått hålla möte med föräldrarna för att göra dem uppmärksamma på vad deras barn håller på med.

• Soya

Oh, bra tråd! Mer info!! Vi ska flytta till Amhult 1/10 och jag har NOLL koll på Torslanda. Hade tänkt posta en tråd men Mamma dec 2004 hann före :)

• modesty74

Ett annat hett tips är Björkö (man tar färjan från Torslanda för att komma dit). Supermysigt!

• Mamma dec 2004

tack för tips så här långt! Nån som har nåt mer?
    *PUFF!*

• LPW

Vill också veta mer (skall flytta till ett nybyggt hus i Amhult om nästan exakt ett år).

Soya! Var i Amhult skall ni bo?

• Mamma dec 2004

Hur är det i områdena i sk centrala torslanda? det verkar ju finnas rätt många radhusområden där tex. nån som bor där som kan dela med sig av erfarenheter? finns ju områden som runslingan, gatugården, bildstensgatan, trollrunan, lönnrunan och flera andra.... ganska nära till torslanda torg och tumlehed. och Lilleby - hur är det att bo där?

Svar på tråden Torslanda