• My precious

Hur mycket välling är en portion för en 6-månaders?

Hejsan!

Jag har börjat ge Olle (som nu är 6 månader) välling. När man gör iordning en flaska efter förpackningens angivelser så innehåller den ca 225 ml färdigblandad välling. Men Olle äter max 100 ml. Så jag undrar om det är vanligt att de äter en hel flaska (225ml) redan från början när de är så här små? Hur gör era små som äter välling?

Mvh Petronella

• Svar på tråden Hur mycket välling är en portion för en 6-månaders?
  • My precious

Ingen som ger välling till sina bebisar??

• joh99

Min plutt åt en hel flaska resan från början. Men han åt lite sämre av den andra maten...

• Maria70

Jag har en mycket matglad kille, han äter oftast nästan hela flaskan- Och han äter mycket mat också. Äter din son mycket under resten av dagen är det kanske inte så konstigt om han "bara" äter 100 ml.

• Sesam

Mina båda barn började med välling när de var prick 6 månader och fick i sig en hel flaska. Men du ska nog inte stressa för alla barn är olika och det finns barn som inte vill ha välling alls.

• My precious

Tack för era svar :D

• sötbönan

Min tjej äter 225 ml 3 ggr om dagen och mat däremellan. En matfrisk krabat

• Prinzess

Här är det olika...har inte fått in en så bra rutin med välling ännu, då mammas tutte är favoriten
    Hon äter mellan 100-220ml varje gång, men inte ofta hon äter 220ml.
    Och det är ju som dom andra säger, äter han bra resten av dagen?

• Norahs mamma

Norah äter 220ml å har gjort det sen hon var ca 3-4 månader... Ersättning naturligtvis! Bröjade med välling när hon var 5 månader å hon äter samma mängd... Ibland 300...

• Norpan81

Truls äter mellan 1 dl och 1,5 dl, brukar göra 1,5 men han äter inte alltid upp den i ett svep, kanske för att han vet att han gärna får bröstet efter oxå ?

Svar på tråden Hur mycket välling är en portion för en 6-månaders?