• FrökenFreja

Klänning till cocktailtema?

Ska på en baluns framöver med cocktailtema.. har inte direkt något att ha på mig då, och tycker det skulle vara kul att införskaffa något nytt.

Någon som har några förslag på fina klänningar till detta ändamål, med en prisgräns på .. 600 kr.

• Svar på tråden Klänning till cocktailtema?
  • Girlinthecity

Vad har du för stil då? Vad gillar du för färger?

• Duckan74

Knäkort klänning med tunna alt inga axelband. Färg spelar mindre roll. Kolla affärer som H&M, Zara, MQ och Top Shop.

• Carr0n

Jag skulle ha haft en svart kort klänning utan axelband med ett fint halsband

• FrökenFreja
    Girlinthecity skrev 2009-04-16 12:42:06 följande:
    Vad har du för stil då? Vad gillar du för färger?
    Det var nog egentligen därför jag skrev här, för att vidga mina vyer..
    Jag trivs egentligen bäst i typ A-linjeformade klänningar, inte så att de går ut alltför mycket nedanför bysten men ändå lite.
    Jag dras lite åt 50-talsstil med lite prickar och sånt emellanåt, tycker det är lite kul.

Men är öppen för förslag!
    utan axelband är dock inget alternativ för mig eftersom jag är så storbystad att bh utan axelband går bort.
  • Girlinthecity

Ja cocktailklänningar är ju knäkorta.

Gillar du enfärgat eller mönstrat?

• Saaaraa

Titta på gina tricot vettja!

• Girlinthecity

Nu blnande jag ihop det lite. Trodde Duckan74 var TS :)

• FrökenFreja
    Girlinthecity skrev 2009-04-16 12:46:37 följande:
    Ja cocktailklänningar är ju knäkorta. Gillar du enfärgat eller mönstrat?
    Jag är nog mest inne på enfärgat, eller med ett mer diskret mönster (inte för flammigt, skrikigt etc). Men jag är inte rädd för färg.
  • Girlinthecity
    FrökenFreja skrev 2009-04-16 12:46:06 följande:
    Det var nog egentligen därför jag skrev här, för att vidga mina vyer..Jag trivs egentligen bäst i typ A-linjeformade klänningar, inte så att de går ut alltför mycket nedanför bysten men ändå lite.Jag dras lite åt 50-talsstil med lite prickar och sånt emellanåt, tycker det är lite kul.Men är öppen för förslag!utan axelband är dock inget alternativ för mig eftersom jag är så storbystad att bh utan axelband går bort.
    www.lindex.com/se/Product/Product.aspx&styleid=3215095&path=3403475;3215210;3232566;3563771;9654

Den med en snygg kofta eller bolera till.
  • FrökenFreja
    Girlinthecity skrev 2009-04-16 12:48:52 följande:
    Nu blnande jag ihop det lite. Trodde Duckan74 var TS :)
    Hihi, så kan det gå ibland :)
  • Girlinthecity

Va kul! Hoppas du hittar, om inte den, en klänning du blir nöjd med, och att du får kul!

Svar på tråden Klänning till cocktailtema?