Hur ska man bete sig när man blir jagad av lösa hundar?
Jag hade en mycket obehaglig upplevelse igår kväll.
Jag var ute och joggade min vanliga runda. Det var mörkt, inga människor syntes till, men i kanten av ett villaområde.
Jag springer hyfsat fort och passerar en veterinärpraktik som finns i en villa. Plötsligt märker jag att två hundar som jagar mig i full fart och skäller argsint. Jag tror att man inte ska springa om man inte vill bli jagad men jag springer ju redan!?!?
Jag vågar inte stanna utan springer så fort som jag någonsin kan. Jag har PANIK och jag lovar er att jag trodde att jag skulle dö. De är mig i hasorna och skäller högt hela tiden, jag ser tänder blänka i mörkret. Jag vet inte, det var säkert snälla hundar som lekte en kul lek, men för mig som inte känner hundar verkade de ursinniga... normalt är jag inte hundrädd alls men lite försiktig med hundar jag inte känner.
Till slut efter kanske 100 meter tröttnar hundarna. Jag har gråten i halsen, strupen krampar och jag får knappt luft... joggar hemåt och hemma släpper det och jag börjar faktiskt gråta.
VAD skulle jag ha gjort??? Vet inte om jag någonsin kommer våga jogga den rundan igen :(