Min kille har förändrats till en sur gubbe!
Vi har varit tillsammans i tre år. Numera är vi sambos och har varit det i ett år. Vi har inga barn ännu.
Jag upplever att han har förändrats på sistone, han är inte längre den jag blev kär i...
Jag vet att han har mycket på jobb, han är trött när han kommer hem, han somnar i soffan på kvällarna, han är sur och allmänt irriterad när han är hemma.
Det känns som det mesta är problem i hans värld.
Jag försöker stötta honom, ge honom råd, prata med honom, men han vill inte.
Jag försöker få ut honom på promenader, komma ut och få frisk luft om kvällarna, men han snöar bara in sig vid datorn.
Jag är arbetslös för tillfället så jag är hemma om dagarna, jag försöker plocka undan, städa, tvätta, maten är klar när han kommer hem osv. Jag försöker verkligen underlätta för honom, men det känns ändå som att det inte räcker till.
Vi har haft det tufft ekonomiskt pga att jag är arbetslös, men jag försöker ändå hitta på saker som är gratis. Tex promenera vid havet på helgen. Men han orkar inte. Känner inte för det. Sitter hellre vid datorn eller ligger i soffan.
Stämningen här hemma är irriterad, han är trött och sur och grinig. Jag försöker underlätta för honom, eftersom jag är hemma. Men om jag ber om något så är det jättejobbigt.
Det har gått så långt att jag funderat på om vi ska prova på par-terapi eller nått. Jag försöker även få honom engagerad i vår ekonomi, men han vill inte diskutera det. Han får panik om jag nämner orden ekonomi, framtid, barn eller flytta någon annan stanns.
Ibland känner jag mig väldigt ensam. Jag sitter här hemma om dagarna, jag försöker hitta på roliga saker som inte kostar, men han är mest bara besvärad.
Jag vet inte om jag orkar med honom länge till. Det känns som att det bara går utför.
Problemet är väl även att han ändå tycks ha energi till att ta en öl med grabbarna eller åka hem till nån polare och hälsa på under en lördag.
Är det mig det är fel på? Är jag tråkig?
Jag saknar det vi hade i början. Jag saknar romantiken, det där lilla. Att kunna ta med fika och ha picknick i en park. Det behöver ju inte kosta så mkt! Men han tycks inte vilja något...
Vi träffas inte så mkt på vardagar för han är trött, sitter vid datorn, somnar i soffan efter maten. På helgen gör vi knappt ngt alls. Kanske en promenad på stan, eller en kopp kaffe på ett cafe. Det behöver ju inte kosta så mkt, det är det lilla, det är engagemanget han inte har längre...
Är det någon som känner igen sig i detta? Någon som vet vad jag ska göra? Finns det mer jag kan göra? Jag känner mig ledsen inombords, för jag vill hjälpa till, jag vet att han har ett tungt jobb- men han vill inte ha min hjälp. Han orkar inte lyssna på mig, fast det jag säger är väl menat. Han orkar bara inte.
Han blir irriterad och så kör ett bråk igång... Jag blir så trött. Undrar var romantiken tog vägen, och var killen jag blev kär i tog vägen?