• Blåbärspaj

shit ungen satte i munnen jävla såna där kulor i småpåsar som finns i skor;väskor osv

är det farligt??
    vi fick ut dem ur munnen på henne och hon fick dricka mjölk och vatten.
    Eller var dom ens farliga ??

• Svar på tråden shit ungen satte i munnen jävla såna där kulor i småpåsar som finns i skor;väskor osv
  • SVejsan

Dock så är det bättre att du ringer 112 och begär giftcentralen än slänger dig på datorn, när det gäller barn och ev farliga substanser!

• Blåbärspaj
    SVejsan skrev 2009-04-16 15:11:24 följande:
    Dock så är det bättre att du ringer 112 och begär giftcentralen än slänger dig på datorn, när det gäller barn och ev farliga substanser!
    Ja men det hade jag nog gjort lilla vän men jag misstänkte att det inte är så livshotande detta men tack ändå
  • fam kaos
    Blåbärspaj skrev 2009-04-16 15:36:50 följande:
    Ja men det hade jag nog gjort lilla vän men jag misstänkte att det inte är så livshotande detta men tack ändå
    Vilken trevlig attityd när nån tar sig tid att hjälpa.
  • Blåbärspaj

fam kaos skrev 2009-04-16 15:43:31 följande:

Vilken trevlig attityd när nån tar sig tid att hjälpa.
    Jajaaaaaa men man blir ju irriterad när folk gärna kommenterar att man ska ringa 112 om ungen tappar en arm jo jag vet det
  • linjes
    Blåbärspaj skrev 2009-04-16 15:46:46 följande:
    fam kaos skrev 2009-04-16 15:43:31 följande: Jajaaaaaa men man blir ju irriterad när folk gärna kommenterar att man ska ringa 112 om ungen tappar en arm jo jag vet det
    Fast risken att ungen dör när han bryter en arm är nog mindre än om han äter giftiga medel
  • Sara

Vet inte om de är farlig för människor, men jag hade en kattunge som råka få i sig de, o den blev ruggigt sjuk o dog.

• Sara

Fast har hon inte svalt dom så borde de väl inte vara nå fara

• Smulan87

det är en påse, kulorna dpå dvs som drar åt sig fukt, jag hade inte oroat mig om hon inte påvisar någon feber eller likandne, ge henne massa vatten och så så är de ingen fara :P

BF 11Juni 2009
  • Trileia

Enligt "Råd vid förgiftningstillbud" är Silica gel (Kiselgel) en nolla.
    Noll = Ofarlig produkt. Ingen åtgärd.

• Blåbärspaj
    linjes skrev 2009-04-16 15:50:31 följande:
    Fast risken att ungen dör när han bryter en arm är nog mindre än om han äter giftiga medel
    tappar en arm=förblöda

alla andra, tack
  • SVejsan
    Blåbärspaj skrev 2009-04-16 15:36:50 följande:
    OK - DU, lilla gumman, gjorde alltså misstaget man inte skall göra på Internetforum, du trodde alltså på mig rakt upp och ner, utan att verifiera det hos någon annan källa?

En annan undran är varför vända sig till ett Forum istället för att söka Informationen på en gång så du hittar mer tillförlitlig info med en mer känd upphovsorganisation?

Att fråga om akuta sjukdomsåtgärder och ev förgiftningar på ett forum skulle jag aldrig göra, just pga av att man vet inte vilka svar man får...

Jag antog att det kunde vara en silica gel-påse som är tämligen ofarlig (förutom kvävningsrisken), men det kanske finns varianter , det står nämligen inte alltid på påsen vad det är! ... men om du ändå var orolig och det inte var en sådan påse (det finns kanske andra tork-kristaller än denna!) så rådde jag dig att ringa giftinformationen .
    Eftersom jag i arbetet ibland har kommit i kontakt med åtskilliga ämnen som används som torkmedel... Vet jag att en del är mindre eller mer ohälsosamma.

Lästips för att förhindra onödiga olyckor i hemmet!:

www.viforaldrar.se/tester-guider/guider/barnsakra_hemma/Barnsakra_hemma.pdf

www.ange.se/download/18.d7fe3a110edb4c067680001120/Checklista+-+barns%C3%A4kerhet.pdf
  • Blåbärspaj
    SVejsan skrev 2009-04-17 07:55:29 följande:
    OK - DU, lilla gumman, gjorde alltså misstaget man inte skall göra på Internetforum, du trodde alltså på mig rakt upp och ner, utan att verifiera det hos någon annan källa? En annan undran är varför vända sig till ett Forum istället för att söka Informationen på en gång så du hittar mer tillförlitlig info med en mer känd upphovsorganisation?Att fråga om akuta sjukdomsåtgärder och ev förgiftningar på ett forum skulle jag aldrig göra, just pga av att man vet inte vilka svar man får... Jag antog att det kunde vara en silica gel-påse som är tämligen ofarlig (förutom kvävningsrisken), men det kanske finns varianter , det står nämligen inte alltid på påsen vad det är! ... men om du ändå var orolig och det inte var en sådan påse (det finns kanske andra tork-kristaller än denna!) så rådde jag dig att ringa giftinformationen . Eftersom jag i arbetet ibland har kommit i kontakt med åtskilliga ämnen som används som torkmedel... Vet jag att en del är mindre eller mer ohälsosamma.Lästips för att förhindra onödiga olyckor i hemmet!:www.viforaldrar.se/tester-guider/guider/barns...www.ange.se/download/18.d7fe3a110edb4c0676800...
    tack sötis Puss på kinden!!!!
  • Murmell

jag har HÖRT/LÄST, (har ingen källa för fem öre att referera till) att dessa kulor kan vara livshotande och MYCKET giftiga!! hade min unge satt dessa i halsen hade ja frmodligen ring SOS direkt och försökt få henne att kräkas eller vad man nu bör göra innan ambulans kommer. seriöst.

Svar på tråden shit ungen satte i munnen jävla såna där kulor i småpåsar som finns i skor;väskor osv