MM 87 skrev 2009-04-22 02:19:32 följande:
Min frisör sa att hon lärt sig i skolan att man inte ska bleka håret, då håret blir bränt väldigt väldigt fort. Hon sa även att man tom ska undvika bleka håret bara om man har mens för att håret är känsligare då..Min bm har sagt att det är fritt fram att färga håret..
Ibland undrar jag var dessa sk "frisörer" går sin utbildning...
Håret blir inte bränt vid blekning.
När du bleker håret så tar du bort pigment vilket gör att hårstrået blir svagare än innan. Dessutom så är det stor skillnad på hur frisörer jobbar, vissa kan förstöra ett hår för att de inte kan tillräckligt om just färgningar och blekningar.
Jag har fått reparera ganska många färgningar och blir alltid lika förvånad över vissa jobb...
När man har mens så har man lite hormonförändringar. Det som oftast händer är att hårbotten kan bli lite fetare/torrare, håret kan hänga lite och så...men det är inte tillräckligt mycket hormonförändringar för att färgen inte skulle bli bra....känsligare för att man har mens? ja..om resultatet blir för jävligt så kan jag väl tänka mig att kvinnor blir jävligare då de har mens! men resultatet beror mer på din frisör än om du har mens...