• Jojo 85

skötbord på tvättmaskinen

Vi har tänkt ha skötbord på tvättmaskinen. Vår vättmaskin är så grund upptill at vi behöver bygga till en liten bänkskiva.. någon annan som gjort liknande och kan visa bild och/eller ge tips?

Detta såg jag på nätet som inspirerat oss..
    www.belma.se/elma.php

• Svar på tråden skötbord på tvättmaskinen
  • Pebbles82

Oj - det där har jag aldrig sett förut - men det liknar lite det vi tänkte bygga....

Fast vi tänkte nog inte vara så "avancerade"

Vi tänkte ta en plan skiva att täcka tvättmaskinen med, sen på varsin sida (förutom fram där det ska vara plats för knapparna på maskinen) så kommer det gå en sida ner (även upp en bit).
    Sen kommer vi nog dela av den på ena sidan så att man får som ett fack att ställa lite blöjor/krämer i - eftersom vi inte har några bra förvaringsmöjligheter bredvid....

Sen målar vi väl i vitt eller annan färg...
    Men vore också tacksam för bättre tips!!!

• Mizz Turko

vi har inte byggt till något utan köpt sådan "skötmadrass" som vi ska lägga ovanpå tvättmaskinen bara.

Frukta inte en klok fiende, frukta en dum vän.
  • Jojo 85

Mizz Turko skrev 2009-04-16 16:03:10 följande:

vi har inte byggt till något utan köpt sådan "skötmadrass" som vi ska lägga ovanpå tvättmaskinen bara.
    problemet för oss är att maskinen inte är lika djup som madrassen
  • Pebbles82

Jojo 85 skrev 2009-04-16 16:06:42 följande:

Mizz Turko skrev 2009-04-16 16:03:10 följande:
    problemet för oss är att maskinen inte är lika djup som madrassen
    Inte vår heller, just därför vi ska bygga en liten variant som går ut lite både bak och fram utan att behöva "tippa" för den delen iaf..
  • Jojo 85
    Pebbles82 skrev 2009-04-16 16:07:44 följande:
    Jojo 85 skrev 2009-04-16 16:06:42 följande:
    Inte vår heller, just därför vi ska bygga en liten variant som går ut lite både bak och fram utan att behöva "tippa" för den delen iaf..
    ja precis

vi har ev planer på att göra så att den går upp lite på väggen så man kan sätta hyllplan på oxå..
  • Pebbles82

Jojo 85 skrev 2009-04-16 16:18:27 följande:

ja precis vi har ev planer på att göra så att den går upp lite på väggen så man kan sätta hyllplan på oxå..
    Det var en smart idé....

Tror faktiskt jag ska ta mig ut idag och köpa en bädd, så jag kan göra exakta ritningar utefter den sen....
  • Jojo 85
    Pebbles82 skrev 2009-04-16 16:22:30 följande:
    Det var en smart idé.... Tror faktiskt jag ska ta mig ut idag och köpa en bädd, så jag kan göra exakta ritningar utefter den sen....
    vi har en uppblåsbar från IKEA just nu. Har önskat mej en "riktig".. då vi fått köpstopp av mina mostrar.. så nu ligger det på deras händer att ha fixat en mått har jag iaf tagit så vi har något att utgå ifrån..
  • Pebbles82

Jojo 85 skrev 2009-04-16 16:30:10 följande:

vi har en uppblåsbar från IKEA just nu. Har önskat mej en "riktig".. då vi fått köpstopp av mina mostrar.. så nu ligger det på deras händer att ha fixat en mått har jag iaf tagit så vi har något att utgå ifrån..
    Jaha - det finns uppblåsbara också?

Ja, herregud - djungel av det också!

Hoppas de fixar fram en riktig då!

Tror du att spånskiva är för "hårt" att bygga på? Kom att tänka på att det är ju rätt fyrkantiga kanter på skivorna, bebisen kanske gör sig illa om den försöker häva sig upp med händerna på kanterna vid lite större ålder.
  • Jojo 85
    Pebbles82 skrev 2009-04-16 16:31:52 följande:
    Jojo 85 skrev 2009-04-16 16:30:10 följande:
    Jaha - det finns uppblåsbara också? Ja, herregud - djungel av det också! Hoppas de fixar fram en riktig då! Tror du att spånskiva är för "hårt" att bygga på? Kom att tänka på att det är ju rätt fyrkantiga kanter på skivorna, bebisen kanske gör sig illa om den försöker häva sig upp med händerna på kanterna vid lite större ålder.
    ingen aning.. bästa är nog att känna efter..
  • Hemlighet

Jojo 85 skrev 2009-04-16 15:51:32 följande:

Vi har tänkt ha skötbord på tvättmaskinen. Vår vättmaskin är så grund upptill at vi behöver bygga till en liten bänkskiva.. någon annan som gjort liknande och kan visa bild och/eller ge tips?Detta såg jag på nätet som inspirerat oss..www.belma.se/elma.php
    Jag fick våran idé om skötbordet av just det du länkade till.
    Vi byggde vårat av MDF 19mm. Ser exakt ut som på bilden fast vit och byggd efter våran tvättmaskin.
    Vi kommer att ha ikea uppblåstbara skötbädd på och en liten korg på sidan där man kan ha lite allt möjligt eftersom skötbädden är smalare än tvättmaskinen
Svar på tråden skötbord på tvättmaskinen