• Pyssilullan

Min stortå är Lilablå under nageln och så hemskt ÖM! Vad kan det vara???

En undran...

Sedan 4 dagar tillbaka är min stortå på ena foten alldeles blå under nageln och gör SÅ FRUKTANSVÄRT ont så fort jag nuddar den..

Min dotter klev på tån idag och det gör sååå ont!!

VAD kan det vara? Första tecknet är väl om jag tappt ngt på tån, men det konstiga är ju att jag inte minns att jag ha gjort det..

Små skor?

Hur gör jag? Går det över eller är det farligt att ha skitont i tån.. den är liksom lilablå under nageln..

• Svar på tråden Min stortå är Lilablå under nageln och så hemskt ÖM! Vad kan det vara???
  • yatzy

Det låter som om du har för små skor. Var rädd om tån och blir det inte bättre på en vecka så tar du en tlf till doktorn. Men jag har svårt att tro att det ska vara något farligt. Ont är ju en annan sak ... Du har inte sparkat i nåt? Det brukar man ju komma ihåg - tänker på möjligheten att nåt är brutet. Men då brukar det ju svullna också.
    Lycka till med den onda tån i alla fall.

• Elli47

Sko som tryckt mest troligt... jag hade så en sommar och jag upptäckte inte att det var blått förrän jag tog bort nagellacket!

• Sammi

Jag sprang Göteborgsvarvet i för små skor, då blev stortånaglarna blåa!

• Neko

För små skor eller råkat slå i tån i något? Behöver inte ha gjort så ont ens.

Svar på tråden Min stortå är Lilablå under nageln och så hemskt ÖM! Vad kan det vara???