• Anonym (mjau)

kortbetalning stora belopp?

Jag undrar hur stora belopp man kan betala med vanligt visakort ? Tex vid betalning av bil för säg 120 000, kan man betala med kort el är det bara postväxel som gäller ?

• Svar på tråden kortbetalning stora belopp?
  • Gravid2008

Det beror på vad du har för kort och kreditgräns. Vissa kort t ex Diners har ingen kreditgtäns, andra får man ansöka om gränsen.
    en del butiker tar inte kort för det blir för dyrt för dem att lösa in. T ex bilhandlare.

• Anna Paulita

Vi köpte vår förra bil för 130 000 och min man drog VISA kortet.

• Anonym

Det är olika. Kolla med den som utfärdat kortet, banken vanligtvis.

Min bank har som default max 50 000 TOTALT för en rullande 30-dagarsperiod. Men det är en säkerhetsgrej ifall man blir av med kortet, vill man handla mer nån gång är det bara att skruva upp.

Jag tog själv med skägget i brevlådan när jag skulle betala vårt ny tak från byggvaruhuset med VISA-kortet. Det visade att jag slagit i taket. Efter ett snack med banken gick det bra.

• Anonym

Haha... tack snustorr
    Jag tror jag alltid skriver fel på den där...

• Floff

Jag har jobbat i kassan på en bilfirma och tagit betalt för bilar.

Vi hade en gräns på kortbetalningar på 50.000, resten fick man betala kontant eller med en postväxel. Jag har för mig (det var ett tag sen nu..) att det var våra egna regler - men att det finns gränser "inbyggda" i kortet också. Olika gränser på olika kort.

Kolla alltså både med de som du har kort hos OCH hos bilhandlaren, annars kan du stå där och inte få med dig bilen hem.

• Heranell

När vi köpte vår bil kunde vi inte betela med kort för det blev för dyrt för bilfirman. Bilen kostade 75.000 och vi betalade med postväxel.

• Anonym (mjau)

Tack för alla svar!

Då blir det till att kolla med bilfirman först så man inte skämmer ut sig =)

• LillaEllan

min pappa fick inte betala med kort när han köpte sin bil utan var tvungen att ha postväxel

Svar på tråden kortbetalning stora belopp?