• Anonym (LillaMy)

Min klitoris sväller upp och gör jätte ont.

Är det någon som råkat ut för detta?
    Min klitoris sväller upp och blir jätte känslig det är tom obehagligt att ha kläder på sig.
    Brukar alltid komma efter jag haft mens även ibland annars.
    Antar att det har med värmen att göra ev.
    Det påverkar sexlivet enormt iom att jag inte ens vill att han tar där nere.
    Alltså det blir så otroligt känsligt att det gör fruktansvärt ont efter ett tag.

sen kan det bara försvinna men återkomma om ca en vecka igen.
    Det började när jag var gravid med första barnet.

• Svar på tråden Min klitoris sväller upp och gör jätte ont.
  • Anonym (LillaMy)

verkligen ingen som hört tals eller upplevt detta?

• Anonym (?)

Har du pratat med din gynekolog?

• Anonym (LillaMy)

Jag pratade med en på specmödra när jag satte in min p-stav. Hon hade aldrig hört talas om detta problem inte heller min bm.
    Men hon gissade på att iom att jag är ganska underviktig 47kg på 170cm så har jag inte något fett någonstans och inte heller där.
    alltså inte särskilt mycke fett i blygläpparna och därför blir inte klitoris så skyddad som den ska.
    Hon sa att går du inte upp så måste du troligtvis leva med det.
    Men jag kan inte gå upp i vikt har försökt i så många år.
    Och jag vill inte acceptera att jag måste leva med smärtan och inte kunna ha sex obehindrat resten av livet.

• Anonym (LillaMy)

Finns det ingen salva eller något som bedövar området?
    Men då är frågan ha ont och inte bedöva, bedöva och kanske inte uppleva sexet som skönt ändå iom att jag inte känner något?
    Av dessa två ting är dom nästan lika illa förutom att min man får sex :0(

• Anonym (LillaMy)

puff

• Anonym

inte riktigt så allvarligt men jag har ingen lustkänsla utan att det gör ont av att han håller på där nere men jag kan göra lite men absolut bara ibland...

• Anonym (E)

Ja! Jag har ibland något liknande...har det sällan (kanske ett par-tre ggr/år), men det händer och kan sitta i en eller ett par dagar. Mkt, mkt ömt på klittan. Jag har i mitt fall tolkat det som någon slags irritation, kanske efter att klittan har gnidits mot kläderna eller för mkt sex. Men det finns ju också en del smärttillstånd man kan få i underlivet. Om det fortsätter kanske du ska höra med en gynekolog?

• Balooba

JA! Jag har ckså precis (tror jag) samma problem just nu!
    "pluppen" på klittan blir jätteöm! Bara man nuddar med fingret så känns det som ett nålstick!
    Vet inte vad detta kan vara, men det är precis som du säger, går knappt inte ens att ha kläder på sig efter som det nästan skaver!
    Pluppen på klittan känns somen blåsa, svullen och röd. Stämmer det?

Skulle du prata med någon barnmorska om detta får du gärna posta ett inlägg. Vill verkligen veta vad det beror på eftersom det är otroligt jobbigt att inte kunna ha sex =(

KRAMAR OCH LYCKA TILL!!

• Lilli by the Sea

Xylocaingel kan ju användas för att bedöva det området om det gör jätteont, MEN akta bara så att det inte blir sår eftersom din känsel då blir nersatt.
    Du kan inte skydda det lite ex. med en binda, antar dock att du redan provat det?!

• Marquise

Har haft liknande för första gången för ett par veckor sedan. Hade otrolig smärta, att torka sig efter toalettbesök var outhärdligt. Ingen klåda heller. Fick det ett par dagar efter en insättning av ägg (ivf). Satte det först i samband med antingen reaktion på trosskydden eller reaktion på de vagitorier jag använde. Efter låååånnnngggggtttttttt samtal med barnmorska på min mottagning provbehandlade jag mot svamp.. Blev bättre på några timmar!!!
    Så kanske läge å testa Canesten, finns receptfritt på apoteket. Jag tog den starka dosen och salva.

/marquise

• Balooba

marquise: tog du både tabletterna och salvan??

• Marquise

Japp. En tablett som fördes upp i slidan 1:a kvällen, därefter salva i underlivet 2-3 ggr/dag (jag smörjde flera ggr i början.. ..va ju så skönt!) i tre dagar.

Det finns varianter med lägre dos på tabletten men då skall man ta tabletter 6 dagar i rad samtidigt som salva på dagarna..

Blev helt bra på tre dagar! Min BM sa att man kan reagera väldigt olika på svamp och att en del (ovanligt dock) får kraftig smärta i underlivet.. eller att man blir otroligt känslig för all typ av beröring, även av ex kläder eller trosskydd.

/Marquise

• Anonym

Om det inte är svamp gissar jag på för överdrivet tvättande. Prova att tvätta med olivolja.

• Balooba

okej. behöver mn recept på detta?? låter precis som det jag har. all berörning är jättekänsligt :(

• Anonym (LillaMy)

Men kan man ha svamp så länge och borde inte det upptäckts.?
    Jag fick dessa problem 06.
    och jag har gjort ett x antal gyn undersökningar sen dess.
    pga problem med bägge graviditeterna.
    Jag tycker min bm borde ha sagt något om jag haft svamp

Svar på tråden Min klitoris sväller upp och gör jätte ont.